Alla hjärtans dag...

Jag vet, en aningens förutsägbar rubrik just idag, men faktum är att 14 februari är datumet då jag och maken blev tillsammans... för 23 år sedan! På Svenska Rallyt i Karlstad!

Jag fick den vackraste orchidéen man kan tänka sig av honom idag. Och färgen baserade han på en lista han hittat:

Blått: Jag vill bli vid din sida tills jag dör.
Gult: Du är solen i mitt liv.
Lila: Jag önskar dig lycka och välgång i livet.
Orange: Jag är din trogne vän.
Rosa: Jag är förälskad i dig och lovar att vara trogen.
Röd: Jag räknar dagarna tills vi ses igen.
Vit: Jag tror på din oskuldsfullhet.





Visst var den läcker?! Och anledning till att han köpt just en blå var ju inte direkt pjåkig! :o) Love you! <3

Fick också ett sött kort och ett USB-minne, så jag äntligen kommer mig för att föra över bilder till min digitala fotoram.


I morse blev jag också överraskad. När jag kommer på jobbet så låg det ett mjukt paket på mitt skrivbord, adresserat till mig och Agge. Vi fattade ingenting. Men allt klarnade när vi öppnade det och där hittade några väskor som fina Annsofhie gjort till oss.

Min väska, med ett korsstygnsbroderat P på, var i mörklila och det känns som om den är gjord i tunn vaxduk. Helt perfekt när man har den i cykelkorgen, det gör ingenting om det snöar eller regnar på den. Den ser ut att stå emot det mesta. Dessutom går den att dra ihop i öppningen och remmarna är så långa att man kan ha den på ryggen om man vill. Tack min vän!!!


Agge hade däremot beställt en "kaffeväska" och det fick hon! En väska sydd av kaffeförpackningar och fodrad med fint tyg. Läckert va?!


Hon är så kreativ! Hon syr, stickar och målar. Hon är med i en målargrupp som heter Nalta Art och de har haft flera utställningar. Kika in där och se deras fina alster. Det är så synd att hon bor ända upp i Piteå för vi träffas alltför sällan. Massor med hjärtan till dig idag, Annsofhie!! <3





Kommentarer
Postat av: Anna

Hallo



Och en får ju gratulera på årsdagen med :)) Men vilken härlig orkidee!! Jätte fin och anledningen bakom var ju enorm. Vilken make du har!



Väskan du fick var ju skit mysig, vi har en tant som syr såna kaffe väskor på jobbet men hon flätar dom som näverflätning, med fyrkantigt botten och hela tjovfräset. Hela jobbet nästan har såna men inte jag... vet inte men det är inte min grej riktigt.



Grattis till er båda och trevlig alla hjärtans dag på er

2011-02-14 @ 20:00:41
URL: http://wiccans.wordpress.com
Postat av: Britt

Så otroligt cool kaffeväska! Och så snygg den lila väskan med broderat P är. Den tjejen kan verkligen göra fina saker. Var in och tittade på Nalta art:s hemsida.

2011-02-14 @ 20:04:28
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Gun

En sån där kaffeväska har jag också, fast en liten söt. Fick den av föräldrar på förskolan jag jobbade på.

Vilken fin blomma och fin tanke av din man. Grattis till er.:)

2011-02-14 @ 22:53:08
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Kristina

FÅr gratulera. Vilken dag du haft och vilken man du har. Det var den läckraste och mest ovanliga orkide jag sett. Och blått o kärlek!

MÅngar kramar från mig till dig så här sent på alla hjärtans dag , fem minuter innan den är slut

2011-02-14 @ 23:56:00
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Agneta

åh, vilka fina och genomtänka presenter du fick denna dag! Verkligen fina...

2011-02-15 @ 12:44:10
URL: http://bigmarlin.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

vilken härlig blomma och ja den förklaringen till färgvalet går inte av för hackor.

Wow den där kaffeväskan var ju för läcker :)

2011-02-15 @ 15:17:41
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: puzzelkvinnan

Vilka män det finns.............kram

A-S är jätte duktig.............

2011-02-15 @ 21:04:52
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Oj vilken fin orkidé - och så genomtänkt också :-)



Vilka läckra väskor!

2011-02-16 @ 17:22:47
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0