Blodomloppet...

I morse, när jag vaknade, så hade jag huvudvärk och ordentligt ont i nacken. Det var kallt, grått och trist ute. Jag kände mig inte alls taggad för Blodomloppet. Men mitt på dagen bröt värsta åskvädret ut och vips hade vi chocksiffror på temp-mätaren! +17 grader och sol! Wow!

Agge och Clara kom förbi mig vid 18-tiden och vi cyklade till I20-området(gamla regementet) där loppet skulle gå av stapeln. Om jag fattat det rätt så var det drygt 9000 anmälda deltagare; det är rätt häftigt!! :o)





Vi var ganska många från jobbet som skulle delta, men på olika sätt. Vissa skulle gå, andra skulle springa 1 mil och vissa, som typ jag, Agge och Karin N, skulle springa(ibland gå!) 5 km! ;o)

Jag hade tänkt gå istället för att springa. Trodde nämligen inte att jag skulle orka. När jag tränat löpning, ca 3 gånger, så har jag kanske orkat upp i 1-1,5 km.. Och här handlade det om fem kilometer! Bra odds, va?! Men Agge peppade mig jättemycket och jag är så glad för att hon gjorde det. Jag orkade nämligen springa ca tre kilometer av fem! Är väldigt nöjd med mig själv och väldigt tacksam för Agge som trodde på mig när jag själv inte gjorde det! <3

Vann på lotteri gjorde jag också!


Två taggade kamrater, Agge och Karin, innan loppet..


Och en taggad Pia med solen i ögonen!


Den uppmärksamme ser att jag inte har några glasögon på mig.. Hade linser dagen till ära och himmel så skönt det var att inte behöva knuffa upp glasögonen hela tiden pga svettig näsrygg! ;o)

Vid målgång fick man medalj. Jajamen.. och en riktigt snygg medalj också!


Dessutom fick man två t-shirts och en illgrön vattenflaska. Men dessa förvarades av en kollega och jag får nog dem i morgon. Efter loppet åkte vi alla tillbaka till jobbet för att dela på "matkassarna", som vi fått för att vi fixat tillräckligt många deltgare för att få ihop tre lag.

Nu är jag trött. Misstänker att jag kommer att ha ont lite här och där i morgon.. Men det kan det vara värt. Det var faktiskt en superbra kväll..

Från det ena till det andra.. ni minns kanske att jag häromdagen skrev om hur jag begärt ett utdrag ur belastningsregistret. Idag kom brevet. Jag VET att jag inte gjort något kriminellt, men ändå bultade hjärtat som en stånghammare under de sekunder det tog att öppna kuvertet från Polisen. Precis som om jag skulle ha glömt om jag gjort några brott eller ej! ;o)


Men där stod "... inga uppgifter att redovisa".. Puh!! ;o)


Nu är klockan kvart över elva. Dags att avrunda och önska alla en god natt.




Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Gud så duktig du är! Du är verkligen värd den fina medaljen:) Kram

2011-05-20 @ 00:41:58
URL: http://mammaamu.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Jag har sagt det förr och jag säger det igen - hurtbulle där!

Bara det att det står "Polisen" på kuvertet gör ju att man får fuktiga handflator!



Kram!

2011-05-20 @ 01:22:09
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Gun

Jättejättebra jobbat! :D

Det där med polisen är bra konstigt. Vilken respekt man kan ha för dem, trots att man vet att man är oskyldig.

Lika med kronofogdemyndigheten tycker jag. Vi blev utsatta för ett bedrägeri för några år sedan, och fick brev av dem ett par gånger (den som utsatte oss för brottet betalade skadestånd till oss via dem), och varenda gång fick jag hjärtklappning och var rädd att grannarna skulle se, undrade vad brevbäraren trodde osv. Trots att vi aldrig haft med dem att göra.. (Elakt att ha sin logga på kuvertet så där så alla kan se!) Vi fick dessutom flera brev från polisen i samma veva.

2011-05-20 @ 07:45:13
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Dreamsalive

Låter som att du haft en underbar kväll. Duktiga du!

Fin medalj. Den får du väl ta och rama in?

2011-05-20 @ 13:51:35
URL: http://dreamsalive.blogg.se/
Postat av: Kristina

Bra jobbat! Trevligt med lite bekanta ansikten på bloggen också :)

2011-05-20 @ 17:37:40
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Marie-Louise

wow att det var så många som var med, vad häftigt. Kram

2011-05-20 @ 17:38:04
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Åsa

3km, bra jobbat!!! och grattis till vinsten. Hehe, det är nog med sånna kuvert som när jag ser en polis när jag är ute och kör bil. Jag täneker instinktivt "JAG HAR INTE GJOOORT NÅT".

2011-05-20 @ 19:00:57
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är imponerad!!!!



Ang kuvertet ska inte DU öppna det, utan den som begärt det.....



Jag hanterar sådana dagligt dags.



See you soon!

2011-05-20 @ 20:00:58
Postat av: Kristina

Oj vad duktig du var, för mig låter 3 km som en utopi, jag som bara fixar ngr meter per dag o knappt det. .Tycker du är en vinnare med tanke på att du nyss haft lunginflammation. Kram från hon som snart inte har ork att kramas, tur det finns internetkramar. Kristina

2011-05-20 @ 21:55:37
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Duktigt jobbat!



Så-å? Polisen har inte kommit på dig än? Duktigt jobbat där också ;-)

2011-05-22 @ 17:51:58
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Britt

Tänkte som du den dagen för 15 år sedan när jag var tvungen att lämna ett utdrag till kommunen när jag springvikarierade. Helt sjukt! Som du skriver vad skulle det stå där som man inte visste om?



Vad duktigt av dig! Själv har jag inte anmält mig till loppet som går i Luleå den 7 juni...men däremot ger jag blod.

2011-05-22 @ 19:14:25
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0