Kulturnatta...

Åkte ner på stan igår och bland det första jag såg var K-ung-vinnaren som stod och spraymålade ett jättelik tavla.


Ca 2,5 timme senare såg den ut så här:

Det där ögat var nästan läskigt verklighetstroget!!!

Träffade vännen Maria och vi satt på en bänk, liksom på första parkett, och lyssnade på när hennes dotter tillsammans med sina klasskompisar spelade klassisk musik.


Sedan kom det massor av dansanta tjejer:






Och så de allra sötaste av dem alla, breakdansarna.. Två små som härmade de stora killarna!!! Vilka sötnosar!! Och skitduktiga var de också..




På kvällen kom Maria och hennes man Josef förbi oss och sedan promenerade vi in på stan. På torget spelade Roger Pontare tillsammans med Lycksele- och Umeåkörerna(från Körslaget). Men vi ledsnade rätt snabbt och gick vidare.

Hamnade på Bishop Arms!! Där träffade vi Kerstin som var barnens dagmamma för många år sedan.. Det var kul! Dessutom fick vi deras bord när de gick, helt perfekt!! :o) När vi ledsnat på BA gick vi till Harry's och svängde våra lurviga lite granna. Var hemma vid tvåtiden och en stund senare kom tjejerna också hem..


Jag & Maria på Bishop Arms

När jag vaknade i morse.. eller det var väl mera sen förmiddag hade jag fått ett sms. Som meddelade att jag fått en plats på Zumbapasset kl 14.30. Okeeej... var väl inte så pigg på det just då, men när eftermiddagen väl kom.. ja, då cyklade jag iväg. Och det är jag glad för! Det var jättekul och svettigt!!

Innan zumban blev det dock diverse sömmerskegöromål..



Vanliga jeans blev jeansshorts. Fållning av byxor. Hål i tights blev lagade. Maskinen står dock kvar på köksbordet för i morgon ska jag korta av en klänning och sy in en kjol.

Nu är jag ganska trött. Klockan är snart 23.00 och jag undrar hur tidigt jag kommer att vakna i morgon bitti?? ;o)




Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Det var mycket på en och samma dag det - att du orkade!

:-)

2011-05-24 @ 12:04:04
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Britt

Det märks att du blivit frisk nu!

2011-05-24 @ 20:52:38
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0