Mors Dag???

Satt och läste på FB och såg att amerikanarna firar Mothers Day idag! Blev lite förvirrad och var tvungen att googla för att inte missa att gratta min kära mor. Tyckte dock att det kändes lite för tidigt i maj och den känslan var rätt. Det är ju alltid den sista helgen i maj, i år den 29 maj, som vi här i Sverige firar Mors Dag!

Men när jag var ute och googlade hittade jag en rolig lista över årets alla temadagar. Vet dock inte hur förankrade dessa är för det var både dagar med traditionella teman och dagar med lite annorlunda teman. Gå gärna här och läs bl a om den 12/4 som är Lakritsdagen(YES!!) och Handduksdagen som firas den 25 maj till minne av författaren Douglas Adams. Han var mest känd för sina böcker i serien Liftarens guide till galaxen och det är i dessa böcker som handdukarna är ett viktigt inslag. Douglas skrev att handduken visade på att man som liftare hade allt annat viktigt bagage med sig men under tiden lånat ut eller blivit av med handduken.

Jag har legat och snurrat i sängen från halv sex i morse. Fattar inte varför jag inte kan sova. Visserligen har jag ont i revbenen och nacken, men inte så ont att jag borde ligga vaken pga det. Jag vet att det är en konstig tanke, men kan det vara så att jag helt enkelt sovit färdigt? ;o)

Man ska inte tvivla på väderleksrapporterna! Igår var det riktigt varmt och idag blir det nog en kanonfin dag. Klockan 8 i morse var det redan +10 i skuggan. Äntligen lite värme!! Och det märks direkt på träd och buskar, det knoppas för fullt! "Musöron" på björkarna!

Vi ska åka upp till Ånäset idag och hämta en moped. Jag undrar om han försöker skaffa sig en veteranfordonssamling. Det verkar nästan så! :o)

Nu är det dags att gå ut med Bessie och sedan få i sig frukost. Ha en riktigt skön söndag allihopa!


© P Hagman



Kommentarer
Postat av: Selma

Näe, inte är det väl morsdag än.

2011-05-08 @ 09:55:15
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Härligt att värmen har hittat upp till er också :-)

2011-05-08 @ 09:57:52
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Kristina

så härligt ute, men idag kan jag ej gå för mina tår.

Inte kul vakna när man får sova. Hoppas din dag blir en bra dag. Fin bild oxå. Kram

2011-05-08 @ 14:20:12
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Ylva

Nej, jag har missat lakritsdagen!

2011-05-09 @ 10:21:04
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Åsa

Haha, handduksdaen! hur ska den firas tro, med att man släpar emd sig sin handduk överallt kasnke.



Sv: Elelr hur! Jag ÄR tacksam och jag är såklart glad över att få ett barn till men kunde Oskar vara gravid vore ingen gladare än jag över att slippa!

2011-05-09 @ 19:41:17
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Bitte

sv: Ni skulle väl också till Grekland? Vart åker ni?



Och nästa år är det jag som firar lakritsdagen!

2011-05-10 @ 09:46:29
URL: http://stilochprofil.wordpress.com
Postat av: Inga-Britt

Hej där!

Har du kollat och sett att revbenen inte är brutna?

Du vara helt frisk nu.

Krya på dig

Kraam

2011-05-16 @ 02:54:27
Postat av: Inga-Britt

Du borde vara helt frisk nu!

2011-05-16 @ 02:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0