USA...

Carros amerikanska värdfamilj består av mamma, pappa och fem barn, men endast två av barnen bor kvar hemma. Familjen bor i ett villaområde(med egen pool!) i ett litet samhälle som heter Logan som ligger i sydöstra Ohio. De har två katter, två miniatyr Chiuaua-hundar och fem fiskar!

Det känns jätteskönt att Carro har fått sin placering redan nu. Enligt Explorius kan studenten bli tilldelad en familj så sent som några dagar innan avresa. Usch, det hade mitt hjärta inte klarat av, tror jag.

Carro har redan både mejlat och chattat med två av tjejerna i familjen. De är jättetaggade på att hon ska komma. Kul! Jag och mamma Lori har också skrivit till varandra och det känns toppenbra. Skönt att ha lite tid på sig att få pejl om vem hon är! Mamma till mamma, liksom! ;o) Facebook är toppen.. Kanske blir det Skype också, så småningom!! ;o)

I morgon eftermiddag är det Explorius-möte på Café Station. Då ska vi få information om allt det praktiska kring resan, visumfrågor och annat väsentligt. Det känns väldigt bra att vi fått hennes placering för då känns det verkligt, det gjorde det inte riktigt innan! :o)

Nähäpp.. efter en lång dag på jobbet och sedan en kväll i tvättstugan är mina ögonlock väldigt tunga. Sweet dreams!




Kommentarer
Postat av: Gun

Åh vad roligt, det låter ju jättebra. Skönt att ni fått så bra kontakt. Det närmar sig!

2011-05-03 @ 23:47:15
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Kristina

Så kul . skönt veta något. Kramar fårnen där ogongen går i kors

2011-05-03 @ 23:53:12
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: yvonne

Men så spännande, låter ju jättebra både för henne och för Er. Men som sagt prata i telefon kan man ju. När vår Nina pluggade i Malaga direkt efter studenten, pratade jag med henne varje dag, ibland flera gånger om dagen och det var skönt. Gissa om Telia tjänade pengar på oss på den tiden.... Hon ringde sk Collect Call och telefonissan frågade "tar ni emot och betalar samtalet", nej sa jag jag är bara här och vattnar och sen ringde jag upp henne för då visste jag att hon ville något. På den tiden var det ju jättedyrt när de ringde sådana samtal. Nu är det ju inte spec dyrt att ringa till USA härifrån, t om billigare än att ringa till Spanien.

2011-05-04 @ 08:28:43
Postat av: Selma

Makens dotter for på utbyte och kom hem med fästman.

2011-05-04 @ 10:45:20
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Kristina

Vad spännande och läskigt och roligt på en och samma gång att skicka iväg dottern så där. Och så himla roligt för henne! Tänk så bra det är med dagens teknik, så enkelt att hålla kontakt med folk hur långt bort de än befinner sig.

2011-05-04 @ 22:21:41
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Ama de casa

Spännande! Och skönt att det har fixat sig med värdfamiljen redan :-)



sv: Tack för dina snälla ord hos mig! Dom värmde :-)

2011-05-05 @ 09:25:14
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0