Höstljus...

Mådde inget vidare idag och gick hem lite tidigare från jobbet. Lade mig och sov som en stock i nästan två timmar! Men det verkade att ha gjort susen och det gjorde att jag orkade gå in på stan vid 19-tiden. Tjejerna var också med.

Då var det nämligen dags för invigning av Höstljus 2011. "Mina drömmars stad" var temat för alla ljusinstallationer som tändes ikväll.

I Vänortsparken tänds varje år ljus i glaslyktor som en massa barn målat och gjort fina. Det är så mäktigt att se och jag önskar att jag hade haft en vidvinkelkamera. Men ni får hålla tillgodo med min mobilbilder!




En gigantisk lampa som med söta barnsliga motiv som snurrade runt, runt..




Alla broar i parken var belysta.. blåa eller gröna.




Hjärtan på rad <3<3<3


Jamen, där står de! Och väntar på tomten!


I SF-parken hittade vi Alice i Underlandet och några av hennes vänner(eller ovänner.. jag minns inte!).




Å så katten..


Träskulptur








En liten ljusstig.. Kanske var det Tingeling som flugit förbi här?! :)



Kommentarer
Postat av: Kristina

så mkt vackert hade tänkt ut men orkade inte Kramar

2011-11-21 @ 15:39:22
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Laila

Så otroligt vackert! Vad häftigt det skulle vara att se det där på riktigt. En vän till mig var uppe hos sin son just den här helgen. Hon var ute och njöt i massor berätta hon för mig här om dagen

2011-12-01 @ 22:02:13
URL: http://tillklippt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0