Julen närmar sig...

... med stormsteg! Och inte en, ursäkta uttrycket nu, JÄKLA snöflinga så långt ögat når! Vafalls?! Har väderguden åkt på semester och glömt att lämna viktiga instruktioner till vikarien? Nå, det är väl bara att ta en huvudvärkstablett och gilla läget!

I måndags morse halkade jag på ett snorhalt löv och knäckte till nacke/rygg ordentligt. Tog mig till jobbet, men vid 11-tiden var jag tvungen att åka hem igen. Då mådde jag så fruktansvärt illa och värken tilltog. Tog en hel Citodon och sov hela eftermiddagen. Kände mig mer och mer sned i kroppen. Tack och lov så fick jag en tid igår hos min naprapat Michael på Umeå Rygg- och ledklinik. Han undrade vad tusan jag hade gjort egentligen, som blivit så sned! Men han fixade till nacken och ryggen. Efteråt kändes det som att ha blivit överkörd, så öm var jag längs ryggraden. Men samtidigt så otroligt skönt att kunna stå rak och kunna djupandas :)



Här knepas och knåpas det med saker som ännu inte kan visas upp här. Hemlisar alltså! Och hela världen verkar spela WF på sina mobiler, men än så länge spelar jag bara Word på Facebook. Det är på engelska och det funkar bra, men det skulle vara roligt att få använda svenska ord.

Idag blir det nog en stavpromenad. Och kanske den görs efter spåret i skogen för då kan jag passa på att leta efter lite fin mossa att pynta med. Jag ska också försöka hitta kåda. Vill ha lite i lager för kommande behov. I eftermiddag drar jag till gymmet en sväng. Men nu - frunch!

Kommentarer
Postat av: puzzelkvinnan

Hej det är bara Ringa,när andan faller på.Kram Pia

Är hemma i dag.

2011-11-23 @ 11:06:21
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/
Postat av: Kristina

skönt att han fixade till dig. Blir så sjukt längtande när du skriver om promenad i skogen och mossplockning. Jag vill jag med. Har gjort sm antydningar till mannen om tallris o mossa men han hör inget, men får vara glad jag fick ju en massa granris att lägga på rosorna och det var ju viktigast. Blir nyfiken på pysslandet. Kramar

2011-11-23 @ 14:10:06
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Ilhan

Ja, julen börjar närma sig. Men vart i HELVETE är snön?????

2011-11-23 @ 16:46:09
URL: http://ilhan.nu
Postat av: Cina

Visst är det trist utan snö! Detta väder är inte roligt!

Skönt att du fick hjälp snabbt för ryggen! Låter spännande med hemlisar!

2011-11-23 @ 23:01:14
URL: http://cinaslada.blogspot.com/
Postat av: Britt

Vädret är inte kul. Jag känner att nu räcker det med mörker och dimma. Var är snön frågar jag mig också?



Själv har jag varken en smartphone eller Facebook så jag får spela Alfapet in real life.

2011-11-24 @ 22:03:50
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0