Påsken 2012...

Hej och hå.. nu ska här, först och främst, sammanfattas en hel påskhelg. En helg som spenderats i bästa byn i världen.

Vi kom fram till Yrttivaara ganska sent på skärtorsdagskvällen. Kom i säng strax efter midnatt. Sömnen behövdes inför det stundande skidloppet senare den dagen.

Långfredagen bjöd på minusgrader och en hel del sol. "Jag kom, jag sågs och jag segrade... blev nästsist"!!!
Så min målsättning från förra gången infriades, att "inte komma sist i 2012 års tävling"! :)

Och ser ni.. fotot är taget direkt efter loppet och jag står upp och jag är inte blålila i ansiktet.. Vilken förbättring från förra gången, hahaha..

@ Johanna Hagman

Här har ni 1:orna i dam- och herrklassen. Ja, om man vänder på resultatlistan förstås.. :)

@ Johanna Hagman

Fick äntligen träffa Champoo igen, det var två år sedan sist. Det är min bror Mats-Olas sambo. Hon flyttade till Hakkas i början av året. Hon är utbildad thaimassör och hårfrisörska. Så fort hon fick ett fullständigt personnummer och F-skattesedel så började hon jobba. Se här, så mysigt hon gjort i sitt massagerum. Det var så inbjudande, med thaimusik i bakgrunden. Och kunderna strömmar till, både för massage och hårklippning. Själv fick jag en tvåtimmars massage, vilket var helt underbart, speciellt efter skidtävlingen.




Minns inte om det var på påskafton eller påskdagen som vi åkte till en by bredvid för att lyssna på ett grupp, där jag kände två personer. De var jätteduktiga och det blev en hel del dansande till låtarna.



Tjejerna var ut med Julia & company vid ett flertal tillfällen. De åkte skoter, grillade och pimplade. Anders åkte ut med en kompis på skoterturer. Bland annat var de till Sammakko för att titta på skoterrace. Då följde Johanna och Anna med. Jag och mamma tog sparken och promenerade längs skoterleden. Det var så härligt och bilderna i föregående inlägg är tagna vid den turen.



Det är precis det här som är VÅR för mig. Inga blommor och sådant. Nej, det ska vara massor av kall snö och en sol som värmer gott från en klarblå himmel! Både Anna och Champoo såg väldigt tveksamma ut när jag sa det. De anser det vara vinter! :)

Det var en riktigt bra helg. Jag fick lite egentid med mamma, träff med släktingar och vänner och en wunderbar massage! :)

Johanna hade bestämt sig för att stanna i byn. Vi andra åkte söderut på annandagen och plockade upp Sarah(en annan Taiwanesisk utbytesstudent) i Gyljen, Överkalix. Hon hängde med oss ner till Umeå och stannade till torsdag. Samma dag så tog Johanna bussen tillbaka hem igen.






Kommentarer
Postat av: Kristina J

Härliga bilder - gillar nummerlapparna med "Bodens garnison NM 1984" :) Jag håller med dig, vår för mig har alltid varit vackert soligt väder med mycket snö och så lite takdropp till det. Är man uppvuxen i Norrbotten så är man...

2012-04-18 @ 10:37:12
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Kristina

nja uppvuxen i Norrbotten så är ändå vår för mig vårblommor ssk sen jag blev husägare. Men de tär vackra vinterbilder som gläntar till våren. Minns när ajg flyttade till Umeå o fick en klasskompis från Kiruna hon hade samma begrepp för våren som du. Det blev ju ett inlägg. Fotade du ngt på kreativ kväll? Kram

2012-04-19 @ 17:38:09
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Laila

Herre Gud! Jag vet inte när jag åkte längdåkningsskidor sist. Men jag skulle verkligen vilja göra det igen (om nu knät skulle klara det) Strongt av dig!



Så otroligt varmt och välkomnande det kändes hos din "svägerska". Önskar verkligen jag bodde närmare så man kunde stödja hennes verksamhet.

2012-04-19 @ 17:48:31
URL: http://tillklippt.blogspot.com/
Postat av: Britt

Skare och sol - det är vår för mig :)

2012-04-21 @ 13:58:58
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Vad kul med en massös som heter Schampoo ;-)

Jag har träffat en thaitjej som heter Oy och en som heter Joy. Det var kul när de presenterades samtidigt, ojojoj...

2012-04-27 @ 18:33:01
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0