Facebook...

Många klagar på Facebook. Många gånger så är det de som inte har Facebook klagar på Facebook! ;) Det är lite intressant, tycker jag. De har bara hört några säga om vad som skrivs där och då har man bestämt att det är "bara skit"!

Och visst finns det en del skit på FB, absolut. Men det mesta kan man ignorera och skippa. Jag använder FB för att:
- hålla kontakt med vänner som är utspridda över hela landet
- för att kunna uppmuntra vänner som behöver det
- att få stöttning, peppning och uppmuntran när man själv går igenom jobbiga saker. Fick väldigt många fina kommentarer då vi var tvungen att låta vår fina Bessie somna in.
- att läsa roliga, sorgliga, inspirerande, upprörande och glädjande saker som mina vänner postat
- spela Words with friends (lite som alfapet, men på engelska)
- bli funnen av nygamla vänner eller släktingar
- söka och finna nygamla vänner eller släktingar

Och just det sistnämnda har precis skett. Jag har hittat min kusin som bor i Brooklyn, New York. Inger, som hon heter, blev jätteglad att höra ifrån mig och nu skickar vi meddelanden fram och tillbaka.. för att lära känna varandra. Det är så roligt! Och.. av en händelse så var det visst New York vi ska till i maj! :)

Vill ni umgås på FB, sök upp Pia Hagman(f d Wennström)! Då blir jag glad..



Kommentarer
Postat av: Gun

Jag har ju FB (men är inte ett dugg aktiv där) och har också noterat att det är de som inte har FB som klagar mest. Lite lustigt det där.

2012-02-23 @ 07:59:53
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Britt

Har inte FB, men har inget emot det. Twittrar inte heller men tycker att det ett bra instrument för att föra en snabb diskussion med många andra samtidigt. Det finns mycket olika sätt att kommunicera och det är ju bra. Vi ska ju kommunicera mycket ofta och länge. Tänk så mycket gott det fört med sig...bara den Arabiska Våren. Det blir svårt för diktaturerna när folket når ut med mobiler, FB och Twitter.

2012-02-23 @ 18:32:48
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Kristina

håller med dig i ditt inlägg.Fb har räddat livet på mig de sista åren när jag inte orkat ngt. Då har jag slöläst ,peppat andra och fått kontakt med borttappade vänner som hittat mig med mitt ovanliga efternamn. Idag har jag sovit framför fb det är ett bra sömnmedel Så kul det vat ses i tisdags o jag tog inte illa vid mig för att du pratade med K det tyckte jag bara var roligt kram

2012-02-24 @ 19:19:26
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0