Hjärtat i halsgropen...

Vid midnatt i lördags, när jag var på Droskan, tog jag upp telefonen för att kolla klockan. Och då fick jag en ingivelse att gå ut på Facebook.. Snacka om att jag fick en chock när jag fick se statusuppdateringen som Carro gjort. En bild på en krockad bilfront och så har hon på engelska skrivit typ.. "Jag är alldeles skakis. Bilen är kraschad". Jag bara.. what???

Blev inte fullständigt hysterisk eftersom hon faktiskt varit pigg nog att ta ett foto på bilen och skrivit på FB! Hon, värdpappan, värdsystern och systerns kompis hade åkt med i bilen och alla levde. Det var ju det viktigaste!l Men började ju naturligtvis tänka på vad som kunde ha hänt, tusentals mil bort. De hade kommit körande på motorvägen när en kvinna plötsligt kör rakt ut, framför deras bil! Herregud!


Klev upp jättetidigt på söndag morgon. Blev lycklig när värdmamman vid lunch skrev på min FB-sida att alla låg och sov. Att de blivit undersökta av läkare och att de fått piller som var både muskelavslappnande och antiinflammatoriska. Puh, då kunde jag andas ut lite grann. Men helt lugn blev jag inte förrän jag på kvällen kunde prata med Carro direkt.

Läkaren hade sagt att de fått en whiplash, men det finns ju olika grader av det och nu gäller det bara att hålla alla tummarna för att hon(och de andra) inte ska få några bestående men.

Min svåger skrev följande ord på FB, innan han ens visste vad som hänt. Men det var liksom så klockrent!

"Kör inte fortare än din skyddsängel flyger"

För att fördriva tiden i söndags gick jag och Johanna ner på stan. Anna stannade hemma för att baka. Det var soligt och fint väder, men blåsten var inte så mysig. Tog lite bilder i borgen som finns på Renmarkstorget.

Här en del av labyrinten


Hästar och en stol gjorda i is (klicka på bilderna så blir de större)


En fin grillplats med en tomte som övervakar elden


Staden hade storfrämmande - Batman och Robin :)


På kvällen framkallade Anders och Johanna en av de svartvita filmerna med bilder bl a på PV:n. Så nu har Johanna egna negativ att förstora! :) Förresten, jag vet inte om jag skrivit här om det. Men Johanna har fått tag på en förstoringsutrustning och ska alltså framkalla film och förstora dessa negativ till svartvita foton. Det är hennes "examensarbete". Roligt är när hon fotat med den analoga kameran för då kommer reflexen att vrida på kameran för att kunna se hur bilden blev! Men det går ju inte.. :)

I morse vaknade jag vid fyratiden.. av värsta migränen. Förmodligen var gårdagens stress som släppte. Klev upp, tog en Citodon och hoppades att värken skulle vara borta när det var dags att kliva upp för att gå till jobbet. Men, icke.. Det var bara att meddela jobbet att jag inte kunde komma. Somnade, tack och lov, om och vaknade först efter lunch.

I eftermiddag har jag haft kontakt med Explorius ang försäkringar o dyl. De skulle kontakta USA för att se vad som behövs göras. Vi vet ju att en whiplashskada kan ge symtom precis när det hänt och sedan kan man vara smärtfri i flera månader innan symtomen återkommer. Det sistnämnda hoppas jag innerligt inte händer, men om det skulle vara på det sättet.. ja, då vill jag att alla papper och försäkringar ska vara i ordning.



Kommentarer
Postat av: Gun

Vilken hemsk upplevelse, men skönt att det gick såpass bra ändå. Hoppas hon och de andra slipper få ont av sina whiplashskador.

Kram

2012-02-27 @ 19:15:56
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Men oj vad läskigt! Och att få läsa det på FB också... Tur att det inte blev värre, och hoppas att wiplashen inte blir bestående.

Kram!

2012-02-28 @ 13:19:59
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Kristina

Förstår din rädsla. vet hur det var när Sara o Magdlaena skrivit från Afrika första ggn första dagen "Vi har krockat"och inge mer. Jag trodde hjärtat skulle stanna innan vi visste ngt mer. Självklrat kom migränen därifrån. ALla inre spänningar som sätter sig i svagaste punkten. Hur mår hon nu? Bra du kolla r försäkringar? kram

2012-02-28 @ 15:49:33
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Kristina J

Sån himla tur att det gick bra för dem! Ang borgen så tycker jag att det är jättemysigt att de byggt den mitt i stan, det är ju alltid en massa barn där och leker. Dessvärre hörde jag att det finns vissa kroggäster på väg hem som använder den som toalett

:(

2012-02-28 @ 20:10:08
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Britt

Jobbigt när hon är så långt borta, men skönt att de hade tur i oturen.

2012-02-28 @ 23:11:15
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Laila

1 Jag hoppas du blir piggelin snart från din förkylning

2 Jag hoppas resten av familjen klarar sig någorlunda från dina baciller

3 Jag hade nog först dött ;-) om jag sett ett sånt inlägg på FB från barnet. Men du var klok och lugn du.

4 Smart av dig att kontakta allt med försäkring etc just eftersom whiplash är så lömsk. Måtte hon klara sig!

5 Behöver hon tips ang framkallning kan hon höra av sig. Per har hållt på och blaska jag vet inte hur många år med sånt

6 Avslutar med en bamsekram till dig ♥

2012-03-02 @ 00:34:40
URL: http://tillklippt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0