Nya gardiner...

... inspirerade till en makeover av stolsdynorna också! :)





Gardinerna var egentligen 120 cm breda, så jag delade längden i två delar. Då blev det lagom mycket gardin i fönstren! :) Fjärde längden blev, som synes, överdrag till stolsdynorna. Jag är så glad över att jag hittade gardiner som passade min plastmatta som jag hittade på loppis i somras.


Dessutom fick Bessie en ny bädd. Skummadrass med nytt överdrag.

Kanske är det så att jag nu får sluta använda min devis "Jag kan inte sy".. för jag kan ju faktiskt det! *stolt*

Johanna har varit iväg med Fotoföreningen till en stuga söder om Ö-vik hela helgen. Anna har legat över (fred-lörd) i Stöcksjö och bl a varit iväg med Xime Na och hennes värdfamilj till Vindeln. Där fick hon prova slalom för första gången. Kul!

Igår bjöd maken mig på smarrig lunch på Bishop Arms. Jag kan verkligen rekommendera maten där. Alltid lika gott, vad man än väljer!

Skulle ha tagit premiärturen med skidorna i helgen, men det får bli till veckan. Förresten, jag har haft tur att, tillsammans med Agge, komma med på vattengympan via landstinget. Över 60 anmälda och lottdragning!! :)
Det handlar om vattengympa på Terapibadet, dvs träning i varmt vatten! Det är nog en fördel vad gäller min värk, att få köra i varmt vatten. Det ska bli kul att testa eftersom jag aldrig gjort det förut.

Nu börjar också Medley med sitt ordinarie schema. Så min träningvecka planerar jag ska se ut så här:
skidor+zumba på måndagar, vattengympa på onsdagar, gym+zumba på torsdagar och en sväng på skidor under helgerna.

Men nu blir vila resten av den här dagen! :)


Kommentarer
Postat av: Selma

Jag skulle behöva lite nya gardiner men snart blir det ju nytt kök så jag får väl tåla mig till dess.

2012-01-15 @ 20:19:05
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Malin

Finfint! Vad duktig du är. Gillar verkligen tyget. KRAM

2012-01-16 @ 13:04:05
Postat av: Ama de casa

Vilka läckra gardiner!



Och vilket späckat träningsschema - duktiga du!

:-)

2012-01-16 @ 19:34:12
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Kristina J

Vad du är pysslig! Önskar jag hade hälften av din kreativitet. För övrigt måste ju er utbytesstudent känna sig mycket nöjd med sin vistelse här - så mycket skoj ni tagit med henne på!

2012-01-16 @ 22:45:41
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Kristina

grattis till vatten gympan.det är så härligt. Men ta ej ut dig första gången man känner inte förrän efteråt hur trött man är. Du väger bara en sjätttedel i vattnet. Snyggt du gör du kan kram

2012-01-16 @ 23:40:14
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Linda

Nej men sedär ja, tjusiga stolsdynor :)

2012-01-18 @ 22:52:18
URL: http://lindaq.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0