Nyårsafton...

Bildutmaning. Dag 31. En kall bild.



Upp före tuppen då snön vräkt ner och behövdes skottas bort! Mamma skjutsade mig till busshållplatsen och sedan blev det en 8 timmars resa innan jag anlände till Umeå vid 17.30-tiden. Raka vägen hem för att hinna göra mig i ordning för nyårsfirande med maken och fyra vänner. Nyårsmiddagen blev jättetrevlig. Vi åt och drack gott, pratade, skrattade, spelade spel och lyssnade på musik.

Johanna var i UNF-lokalen, där hon käkade nyårsmiddag med ett gäng andra. Anna träffade sina utbytesstudentvänner. Bägge två var dock ner på stan och kollade på alla fyrverkerier. Själv nöjde jag mig med att titta ut genom fönstret!

Bessie hade vi hemma själv. Förra året visade det sig, trots massor av raketer i området, att knallarna och "visslingarna" inte hördes in. Det var först när vi öppnade balkongdörren som hon reagerade.. och blev ilsken. Ja, tack och lov så blir inte Bessie rädd av smällare, hon blir ARG som ett bi! :) Så innan vi åkte iväg fällde vi igen alla persienner och satte på radion. Och hon var lugn som en filbunke när vi kom hem igen. Syntes att hon bara sovit hela tiden! :)

Hur ska man då sammanfatta år 2011? Det tål att tänkas på en stund. Förhoppningsvis kommer det en resumé inom en snar framtid! :)

Kommentarer
Postat av: Laila

Å vilken härligt vintrig bild! Önskar vi kunde få mer av den varan här nere också...

2012-01-06 @ 22:56:36
URL: http://tillklippt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0