Är stressad...

... men troligen utan anledning... Det känns bara som om jag glömt något, speciellt när det gäller USA-resan!
Men vad har jag missat??

Resväskor inköpta - check
Biljetter, in- och utrikes - check
Pass - check
Visum - check
Hotell Arlanda och NYC - check
NYC sightseeing-plan - check
Hyrbil - check
Växla pengar - check

Är det nu någon Globetrotter därute som har erfarenhet av att resa till och i USA så får den personen gärna lämna braiga upplysande ord i kommentarrutan!! :) Det som ska inköpas är naturligtvis en present till värdfamiljen och diverse svenskt godis skall tas med. Är det förresten något som är bannlyst i resväskan när man ska in i USA? Är ju livrädd för att det ska komma någon barsk amerikan, ta tag i min arm och helt sonika ta mig åt sidan med orden "Can you please come with me?". Hahaha, som om man skulle våga säga "no" på en sådan "fråga"!!! ;)

Santorini, Grekland




Kommentarer
Postat av: Gun

Oh, jag förstår känslan, men med pass, pengar, visum och biljett i ordning så löser det sig.:)



Hittade den här sidan med information:

http://www.usafakta.se/tullregler.php

På svenska turistinformationer har de ofta en massa olika typiskt svenska presenter att köpa, om det är sånt ni är ute efter. Det gjorde vi i Uppsala till Musonens flickväns familj i Botswana.



Jag kom på en sak till, vi tog en sån där sightseingbuss i NY där man sitter på taket, och det ångrar vi inte en sekund! Det var fantastiskt vad mycket vi fick se och lära oss och guiden var jätterolig och trevlig. Vi åkte norrut till Harlem och runt central park, och det hade vi nog inte fått se utan den rundresan. Det är så bra att man kan hoppa på och av var man vill också.



Annars rekommenderar jag att ni promenerar så mycket ni orkar, med karta i handen, man upptäcker mycket roligt och intressant längs vägen då.



Tänk på att de ska ha dricks överallt också (och endollarsedlar blir många lite ledsna för, det är ofta för lite). De har ju det systemet att dricksen är en del av lönen så den behövs för att de ska klara sig.

Vi lade en summa på hotellrummet åt städerskan varje dag, och lite mer sista dagen, till exempel. Sånt avgör man ju själv såklart, men det kan vara bra att veta att det förväntas av en.



Åhhh vad roligt ni ska ha, vad avundsjuk jag är. :D

2012-05-12 @ 08:46:02
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Gun

Oj, shit vilken lång kommentar, ändå glömde jag önska trevlig resa! Ifall vi inte hörs mer innan.:)

2012-05-12 @ 08:52:22
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Anonym

bara en sak...koppla av och

HA SÅ HIMLA KUL!!!!

2012-05-12 @ 16:22:54
URL: http://kvinnanmedkoftan.blogspot.com
Postat av: Ylva

När du ska fylla i en blankett till flyget ska du inte svara ja på något. De frågar bland annat om man är terrorist... Själv funderade jag på att svara ja på om jag har några psykiska problem eftersom jag haft diagnosen bipolär. Maken fastnade länge i tullen för att han gjort lumpen, så om någon ska med som gjort det ska ni ändå svara nej.

2012-05-12 @ 16:42:09
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0