Hörni...

... aka Gun har delat ut en award till bland annat mig och jag blev så glad! Så här ser den ut:



Skulle jättegärna ha gett tillbaka den till henne, för jag tycker verkligen att hon är awesome! Hon har en superfin blogg med kloka, roliga, allvarliga och ibland helknäppa inlägg! Så har ni inte besökt Hörni tidigare, så gör det nu! 

När man har blivit tilldelad detta pris ska man skicka awarden vidare till tre bloggvänner. Man ska dessutom berätta tio saker om sig själv. Hmm, då kör vi.

1. Jag har ett uselt minne, speciellt om det är siffror inblandade. När tjejerna föddes så vägde de nästan 3,3 kg och 3,4 kg. Det var så jag svarade när någon frågade vad de vägde för jag kom inte ihåg den exakta vikten. Och jag orkar inte, i skrivande stund, gå och hämta deras födelseböcker för att se den korrekta vikten! ;o)

2. Jag har en laptop, men den uppför sig som en stationär dator. Jag tror att min nacke mår bäst av det. Dessutom hatar jag laptopens tangentbord, så jag har ett externt.

3. Jag är en seriefreak av stora mått. Måndagar - CSI. Tisdagar - Desperate housewives. Onsdag - Greys Anatomy. Torsdagar - Criminal Minds. Söndagar - Top model och Bones. Har aldrig sett ett avsnitt av Färjan, Bonde söker fru eller Ensamma mamman! Fredagar och lördagar är datorkvällar!

4. Böcker av alla sorter är min passion, men historiska romaner har jag inte speciellt många av.

5. Jag och maken har varit tillsammans sedan 1987 och vi gifte oss 1994. Men vad är drygt 20 år i jämförelse med min mormor och morfar som hann fira 60-årsjubileum!! Det är coolt, tycker jag.

6. Jag har spelat fotboll i div III under många år och innan det tävlade jag i längdskidåkning. Har gått 182 steg på händer!

7. Har haft kontakt med pappa, morfar och farfar, trots att de finns på "andra sidan"!

8. Älskar att läsa och skriva, för jag älskar ord och jag älskar Fredrik Lindströms böcker och tv-program.

9. Jag avskyr kaffesump. Att tömma en perkulator och råka få kaffesump på händerna... *ryser* Dessutom dricker jag inte kaffe överhuvudtaget!

10. Kan läsa i princip alla handstilar. Det fick man snabbt lära sig som läkarsekreterare!

Jahapp, det var det!

Det är många som jag skulle vilja ge denna award till, men jag måste ju välja tre stycken..

Cinas låda, Mamma J och Mammis Pammis, tre bloggare med läsvärda inlägg. Kika in hos dem.

De bloggare som jag besöker så gott som dagligen; ni vet att ni är awesome, ni oxå!! Samma sak gäller mina läsare. Vad vore jag utan er?



Kommentarer
Postat av: Miss Dramaqueen

Skulle du inte kunna utveckla sjuan lite, sånt är så spännande att läsa om^^

2009-11-25 @ 19:52:41
URL: http://itisart.blogg.se/lisa
Postat av: Em

Å det var kul! Det var massor med info som jag inte hade någon aning om! Kaffesump? Hahaha! Speciellt! 182 steg på händer? Impad! Mest nyfiken är jag på din kontakt med andra sidan. Medvetet eller har du jobbat för det? Detta var rolig läsning!

2009-11-25 @ 21:13:16
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Gun

Åh vad gullig du är! Vilka fina ord om mig, tack snälla! Jag gillar din blogg jättemycket också. Därför jag gav dig awarden ju:)

Vilka roliga fakta om dig! Nr 7 är jätteintressant! Kan du inte berätta mer om det? Och du har varit en sportig tjej, och kanske är det nu också?

Och visst är Grey´s bra! Jag älskar den serien!

2009-11-25 @ 22:02:29
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Kristina J

Oj - tackar allra ödmjukast för awarden. Eftersom jag skriver i princip bara för mig själv och inte är någon "kändis" i bloggvärlden har jag inte många bloggvänner, men ska nog kunna hitta tre stycken ändå.



Skoj att få läsa dessa fakta om dig! Handgåendet var mycket imponerande!

2009-11-25 @ 22:54:11
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Anna

Fasiken Pia, du har varit jäkligt sportig av dig. Jag har oxå spelat fotboll fast inte på din nivå då :) jag har spelat, hockey, handboll, basket, volleyboll, tränat lite boxning, simning, gymnastik, styrketränng ja jag vet inte allt. Inget så jätte seriöst, inga matcher, jo jag tävlade i simning och fick några medaljer, jo friidrott tävlade jag oxå i. Men annars mest för at jag älskar att träna och spela såna matcher, jag gapar skriker och coachar på plan så domaren skulle säkert ha lust att utvisa mig pga han inte får en syl i vädret :)



Snöslask i Happis, regnade på morgonen för att övergå till blötsnö och sen regn igen. Hmm, det e så blött!

2009-11-26 @ 10:59:20
URL: http://wiccans.wordpress.com
Postat av: Lotta

Oj, både spelat fotboll och tävlat i skidåkning. Det var inte dåligt!



Grattis till utmärkelsen!

Kram

2009-11-26 @ 21:06:37
URL: http://dreamsalive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0