Lucka 19 eller Min barndom...

Jag har ju berättat en hel del barndomsminnen redan. Men något som jag minns som väldigt roligt och positivt var alla "utflykter" som vår familj gjorde med mina mostrar och deras familjer. Vi barn var relativt jämnåriga och hade fantastiskt roligt ihop.

Det var bl a fisketurer, bärplockarturer och badturer. Vi ungar byggde kojor, balanserade på nedfallna träd och lekte massor av olika lekar. En vandringstur minns jag speciellt väl. Då gick vi på lederna i Muddus nationalpark. Det var sommar och det var härligt soligt väder. Särskilt minns jag Muddusfallet, som jag tyckte var jättemäktigt och jag önskar att jag skulle haft ett fotografi på det. Jag måste kolla med mostrarna om de kan hitta några negativ från den här tiden. Skulle vilja scanna in dem i datorn.

Den gamla plastgranen blev för stor för lägenheten, så vi fick införskaffa en ny, modell mindre. Här har den pyntats och klapparna ligger därunder.


Maken fick en julklapp från Volvo och inte kunde han låta bli att öppna den. Två stora badlakan, två mindre handdukar och en olivtvål. En fin present, eller hur?!


Min julklapp från jobbet ligger under granen, oöppnad. Man får ju inte vara dum heller! En klapp extra att öppna på julafton. Alla räknas när man som vuxen inte alls får lika många klappar som barnen! ;o)

I Hagaparken har de satt upp en kälke som går runt, runt.. En kul grej, faktiskt!


Här har det vräkt ner fluffig snö i flera dagar. Det är rätt mysigt, tycker jag. Framför allt när man inte behöver vara ute och köra bil. Snörök är definitivt inte att leka med! Så ta det lugnt i trafiken!



Kommentarer
Postat av: Gun

Har tomten redan varit hos er? Hos oss kommer han natten före julafton och lägger klapparna under granen! Eller bredvid den pyttelilla granen rättare sagt. :)

2010-12-19 @ 22:49:35
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Kristina

Det är skillnad på lort och pannkaka! På mitt jobb får vi minsann inga julklappar, för några år sedan fick vi välja - antingen julklapp eller julbord och julbordet vann.

2010-12-19 @ 23:40:32
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Selma

Man brukar få dystert lite julklappar numera.

2010-12-20 @ 07:45:13
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Åsa

Och nu är jag tillbaka, iaf tillfälligt. SKoj att läsa ikapp alla luckor!

2010-12-20 @ 08:51:12
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Gunnel

Du glömde skriva att du trillade i en myrstack när vi gick till Muddus :-))) Jag tror att jag har kvar negativ från den tiden, får leta vid tillfälle.

2010-12-20 @ 09:29:04
Postat av: Bara Jag

Det är så härligt med härliga minnen! Bara att plocka fram vid familjeträffar och pratstunder - minnas och glädjas. Här har vi också en massa fluffig snö - lätt att skotta vilket vi uppskattar särskilt när det nu måste snöa. Snörök kan vara farligt och även jag är tacksam för att jag inte ska ut på vägarna.

Kram!

2010-12-20 @ 11:42:59
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Svorskan

Jag har fixat lite olika ärenden i eftermiddags och gått till fots hit och dit medan det gick från dagsljus till mörkt. När jag kom in i värmen så kom jag på att jag nog gillar vinter bättre än sommar. Lite udda kanske, men vit snö, vinstilla, några grader kallt och känslan när man kommer in.. Inget slår det.

2010-12-20 @ 18:45:20
URL: http://svorskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0