Jag har sponsrat Via idag...

... genom att tvätta ett flertal maskiner smutstvätt! Puh! Att vara ledig från jobbet är en sak, men att ta semester från tvättkorgarna är riktigt puckat! ;o) Sålunda hänger det nu rena, men blöta kläder överallt i huset. I torkskåpet, på trappräcket, på galgar och på hatthyllan.

Den senaste är en riktigt bra torkplats förresten. Vi har nämligen en luftvärmepump där som blåser ut varm luft! Allt torkar på ett kick! :o) Hatthyllan är dessutom bara "för syns skull"! Ingen hänger sina ytterkläder där; dessa hänger i förrådet som vi har för jackor och skor. Får vi besök så går alla automatiskt in i förrådet och hänger av sig.. Vi har tuktat våra gäster väl!

Btw, igår kväll kom tjejernas kompis Julia hit och stannar till fredag. Hon bor vanligtvis i min hemby. Det är kul. Nu har vi tre ungar som halvligger i fåtöljerna och i soffan, med datorerna i knät, mobilerna i händerna och ögonen stundtals på tv:n!! ;o)

De har i och för sig rört på sig litet idag. De har varit nere på stan ett par timmar. På tisdag kväll är det planerat bio, Avatar i 3D! De har det skönt, ungarna. De bryr sig inte ett dugg om några tvättkorgar.. knappt så att de får dit smutskläderna! ;o)

I morgon blir det mjukstart på jobbet, 8.45-12 både måndag och tisdag. På tisdag eftermiddag ska jag träffa en nyfunnen vän, Maria. Vi träffades första gången på Volvos aktiefest och vi hade en skitkul kväll tillsammans med våra äkta hälfter. Efter den kvällen har vi haft kontakt via Face Book och mejlen. Det ska bli skitkul att träffas igen. 

Det är något som jag betecknar som väldigt positivt med 2009. Alla nya vänner jag fått, både IRL, via bloggen och Face Book. Och det är faktiskt rätt många av mina gamla vänner som jag återfunnit och knutit "ny" kontakt med! 

Ni har lyft mig så oerhört mycket, gett mig massor av feedback och goda råd. Jag är så tacksam att jag har er! Tack!

Kommentarer
Postat av: Kristina J

Jag är fascinerad över hur mycket plats tvätt som hänger på tork tar, ett torkskåp förslår inte långt. Emellanåt ser det likadant ut hos oss, tvätten hänger precis överallt. Och när den torkat klart är tvättkorgen redan överfull igen...

2010-01-03 @ 23:50:00
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Gun

Vi har det så bra med tvättstuga i vår trappuppgång. Behöver nästan aldrig hänga kläder på tork hemma och det är hur lät som helst att få en tvättid.

2010-01-04 @ 00:12:31
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Britt

Barnen kommer titta tillbaka på denna sorglösa period utan räkningar, lån, amorteringar, tvättkorgar och middagsbekymmer. Barntiden är så kort i jämförelse med vuxentiden. Jag tycker vi vuxna kan låta dem ha lite sorglös tid.

2010-01-04 @ 09:55:33
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Kristina

Så det blir smutskläder även hos er. Jag tycker jag försökt hålla undan men lika full är det tre maskiner som väntar eller snarare torkutrymmet räcker ej.

håller med om att barnen lever sorglöst, var är mina tvättade kläder, "det är jättelänge sen jag la dom i tvättkorgen" ja men jag kanske ej fick dom när jag bad om dom till just den tvätten" men det är okey starta en maskin själv,,,,, hm det har ej hänt än

2010-01-04 @ 11:31:17
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Em

När jag läste detta kom jag på att min x-man och jag hade en "fin"-ingång och en ingångsdörr till huset som vi använde dagligen. "Fin"-ingången var så fin att till slut var det ingen som var tillräckligt fina.. Hahaha, nej det blev som du beskriver om hatthyllan. Det blir bara inte till att man använder.



Jag känner samma glädje över blogg-världen och resten av min värld som du gör och du är helt klart en del av den. KRAM

2010-01-04 @ 15:15:34
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Ulrika

Jo, att tvättberget växer är snart det enda man kan lita på...Fast samtidigt är jag glad att dom byter kläder, dom är inga lortgrisar i allafall, även om det ibland känns som om det går till överdrift.

Bloggandet är nytt för mig sedan i höstas. En otroligt positiv upplevelse, utan tvekan! Är glad att jag har hittat dej och alla andra fina människor som berikar min dag! Kram!

2010-01-04 @ 17:28:53
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: ansepanse

visst skulle det vara skönt att vara i den åldern och slippa alla sådana måsten

kramar

2010-01-04 @ 19:28:36
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Dreamsalive

Tack själv!

2010-01-05 @ 12:16:09
URL: http://dreamsalive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0