Plantagen...

Åkte med dottern till Plantagen. Där sprang alla omkring och plockade ihop utomhusblommor! Jag däremot var på jakt efter fina blommor som ersättning för de stackars döende krukväxterna jag har inomhus!

Alla blommor som kommer hem till mig hamnar i "Pias bootcamp", vilken består av otroligt ojämn bevattning, dålig näringstillförsel och jordbyte typ var 3:e år. De starka överlever och de andra stackarna går till "de sälla odlingsmarkerna"
Det är liksom antingen eller!!! ;o)

Rumsasken, som jag tycker är så fin, är en typisk sådan stackare som aldrig överlever mer än två veckor hemma hos mig.. Den är för klen, helt enkelt! 
Rumsask, Radermachera sinica
Foto lånat från odla.nu

Jag har funderat på varför det är så svårt att få in en rutin för blomvattning. Jag menar, hur svårt kan det vara att bestämma sig för vilka dagar detta vätskeintag skall ges?!

Jäkligt svårt.. uppenbarligen!!


Kommentarer
Postat av: MorsanMia

Hahaha, mina blommor dör också eller så är de starka och vänjer sig vid att få vatten någon gång i halvåret

2009-04-25 @ 18:30:48
URL: http://wwwmorsanmia.blogspot.com
Postat av: Lilian

Prova med självvattnande krukor. Personligen gillar jag inte dem,men de funkar. Jag vattnar blommor i ett hus som står tomt. Ibland går det mer än två veckor mellan vattningen men blommorna står sig.

2009-04-25 @ 20:30:13
Postat av: Unika

Eller så gör man som jag och satsar ENBART på blommor som klarar 2 månaders torka! ;)

2009-04-25 @ 21:08:39
URL: http://mammajag.blogspot.com
Postat av: Micke

Vi kör med plastträn nu för tiden

Katten älskar att äta dom annars, så frun fick bestämma he he.

Ha en skön söndag.

Må väl o kram.

2009-04-25 @ 22:45:27
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Kim P

Jag har mer eller mindre gett upp blommeriet helt och hållet. De få stackare jag har kvar är sådana som tydligt visar när de håller på att dö, dvs slokar rejäl, och klarar av att piggna till någotsånär av en skvätt vatten.

Kan varmt rekommendera garderobsblommor (som heter något annat fint som jag inte kan), de överlever i stort sett vad som helst och är dessutom trevliga att se på.

2009-04-26 @ 13:11:16
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Vigdis

Haha... vi verkar ha samma strategi vad det gäller växter. ;)

Jag kör även samma strategi med tvätten.

Tål den inte 40 grader - kan den inte bo hemma hos mig. Kan sträcka min till att köra ylleprogrammet på tvättmaskinen - men all handtvätt och specialare som 30 grader går bort =)

2009-04-26 @ 15:17:03
URL: http://nyandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0