Ben & Jerry´s...

Det är helt jäkla otroligt att en burk glass kan kosta 49:- för en halvliter! Vi snackar om att äta den med andakt då!
Jag har aldrig köpt en sådan burk till mig själv, men har förstått av döttrarna att den "is to die for"!
Måste nog testa någon dag.. hmrff, en dag när jag inte försöker dra ner på sötsakerna!! :o)

Nog finns det varianter att välja emellan. Nedanstående glassiga fakta har jag plockat från Wikipedia:

  • Baked Alaska - Vaniljglass med isbjörnar av vit choklad och virvlar av marshmallow-creme
  • Bohemian Raspberry - Vaniljglass med browniebitar och hallonsås
  • Caramel Chew Chew - Kolaglass med kolasås och chokladöverdragna kolabitar
  • Chocolate Fudge Brownie - Chokladglass med kladdiga browniebitar  
  • Chunky Monkey - Bananglass med mörk choklad och valnötter
  • Cookie Dough - Vaniljglass med chocolate chip cookie-deg, även den mest populära smaken
  • Fossil Fuel - Vaniljglass med chokladkaksbitar, chokladdinosaurier och virvlar av chokladfudge
  • Half Baked - Vanilj -och Chokladglass fylld med browniebitar och kakdeg
  • New York Super Fudge Chunk - Chokladglass med vit och mörk choklad, valnötter, pekannötter och chokladöverdragna mandlar
  • Strawberry Cheesecake - Jordgubbs-cheesecakeglass med jordgubbar och en virvel av krossade kakor
  • Phish food - Chokladglass med marshmallows, kolasås och chokladfiskar
  • Vanilla - Rättvisemärkt vaniljglass
  • Vanilla Toffe Crunch - Rättvisemärkt vaniljglass med chokladöverdragen knäck


Nåja, inte blev då jag läskad av den där listan! Inte då!! Nope, inte alls!! :o)


Kommentarer
Postat av: E

Ge mig,exakt vad jag hade behövt nu och yes, det är snordyrt MEN ibland så är det bara värt det

2009-02-22 @ 15:57:11
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: en älskarinnas bekännelser

Det är SÅÅÅÅ värt det. Baked Alaska är min nya räddare i nöden.

2009-02-22 @ 16:10:04
URL: http://secondlady.blogg.se/
Postat av: Maria

Phish food är min absoluta favorit!!



Pia; Det var en otrolig chock. Men jag tror den börjar lägga sig lite nu. :-D Haha! Tack för gratulationen och tum/tårhållningen! Kram!

2009-02-22 @ 16:14:35
URL: http://desertchick.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ahmen åk iväg direkt och köp, en till dig och jag vill gärna ha tre när du ändå är i affären. Phish food, Fossil fuel och Chocolate fudge brownie är mina favoriter. muttrar ska jag behöva ge mig ut i snön bara för att jag läste din blogg, och ont i halsen har jag så då har man ju liksom en ursäkt..

2009-02-22 @ 16:32:27
URL: http://nennyland.blogspot.com
Postat av: Micke

O jisses vad det suger i en nu, det är det värsta som kan ske när man slutar att snusa, glass i stora lass.

O karaktären tappade jag utanför dörren. Nam nam

2009-02-22 @ 19:26:36
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Helena

Half Baked - mitt knark... :)

2009-02-23 @ 11:32:19
URL: http://h-examino.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0