Face book...

Jag skapade ett konto på Face Book för 1,5 år sedan ungefär. Jag var väl inne ett par gånger i början men under 2008 tror jag inte jag var in alls. Och saknade inte det ett dugg! Tyckte att det var märkligt att det inte gick att stänga ner sitt konto.. nä man kunde bara avaktivera det! Hm.. dessutom har FB visst rätt till allt som finns inlagt där, typ bilder o dyl.. DET gillar jag inte alls!!

Nåväl, den senaste tiden har det börjat ramla in mail från vänner som vill adda mig (tror det kallas så..) på FB.. Jag tänker för mig själv att "det är nog bäst att jag går in och kollar läget".. Hade rätt många förfrågningar från vänner samt några som jag ignorerade helt.. Sorry, men jag lär känna nya människor genom min och andras bloggar och inte genom FB som för många verkar handla om att "ha" så många "vänner" som möjligt.. Hur vänskaplig och genuin deras relationer är?? Ja, jag är tveksam.. men det är ju något som bara de kan svara på!!

Men det värsta lågvattenmärke jag stött på, hittills, är när man ska svara på frågor om sina vänner för att samla silvermynt.. Är det verkligen vuxna människor som ligger bakom FB?? Jag tvivlar..

Ja- och nej-frågor handlar det om.. Profilbild och namn på min vänner och sedan kommer de sjuka frågorna:

Tycker du att NN är tjock?
Tror du att NN snattat någon gång?
Tror du att NN är bisexuell?
Tror du att NN sålt sin kropp någon gång?
Tror du att NN har en personlighetsstörning?
Tycker du att NN har dålig hygien?
Tror du att NN har spelat in en porrfilm?

Man kan ju undra om Pontus Gårdinger har ett finger med i spelet, för det verkar ju som taget direkt ur Sanningens ögonblick (som för övrigt är ett av de sjukaste förnedringsprogram som finns)!!

Kommentarer
Postat av: Dagens Eko

Just av alla dom orsakerna du rabblat upp har jag vågat vägra FB. Kommer aldrig att registrera mig där.

2009-02-05 @ 18:21:30
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: Kattungejäveln

Säger detsamma. Avreggade mig när jag fick veta att de har rättigheter till all text & bilder. Vilket betyder att de kan använda dem till vad de vill i framtiden. Jag har avreggat mig, och har ibland blir nyfiken på att gå in igen och söka på personer, men nej, jag har hållit mig från att aktivera mig. Jag tror det var förra året nån gång, eller året innan.

2009-02-21 @ 19:00:05
URL: http://kattungejavel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0