Samvaro vid havet...

Varje gång vi hälsar på A och C vid deras stuga vid havet, så njuter vi för fulla muggar. Det är så rofyllt och vackert där. Vi kom ner vid tretiden och solen sken från en klarblå himmel.. Underbart!

Dukade bordet och kräftorna kom fram.


Jag måste säga att jag var skeptisk. Och ännu mer skeptisk blev jag när jag fick en kräfta på min tallrik och insåg att den hade ögon!! Det kändes som om den tittade förbrående på mig! *ryser*


Sedan hördes ett krasande ljud, följt av ett sörplande dylikt! Jeeez, jag tyckte faktiskt att de var läbbiga att hålla i. Kommentarer som "jag äter magen" och "se till att få bort skitranden" gjorde inte det angenämare! ;o)
Men maken var snäll och fixade ett par färdigskalade stjärtar och de var jättegoda, faktiskt!

Men, det här är nog mer min melodi:

Och jag vet, även köttet har haft ögon.. men jag behöver i allafall inte se dem.
Ja, det må vara ett storskaligt hyckleri, men sån är jag. Köttälskare!! Sorry...

Det var så himla mysigt att sitta och surra ett par timmar med varandra. Vi gör det alltför sällan..

Vid halv elva-tiden på kvällen tog vi oss en promenad till havet. Gud, så vacker himlen var! Det är såna gånger som jag önskar att jag kunde måla, inte bara fotografera!



Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Mariestads öl är heller inte att förakta!! ;D

2009-07-31 @ 20:49:03
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: anna

Gud, vilka fina bilder vid havet!

Det måste vara fantastiskt vackert där!

Jag gillar kräftor, men inte att få fram käket...



Kram Anna

2009-07-31 @ 21:50:12
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Paulina

Du får be mamma måla åt dig! Hon behöver lite nya motiv tycker jag! :-)

2009-07-31 @ 21:50:53
URL: http://yrettt.blogg.se/
Postat av: Anna

Gapskrattar, japp välkommen igen i Oktober :) i tornedalen kan vi tom ordna vacker väder :))



men visst är det lite läskigt när dom glor på en de där stackars levande kokta kräftorna, för du vet väl om att de kokas levande för att få den röda färgen! Joho, ljuger inte! Och det där med bajsranden det hade jag glömt, men den är ett vanligt samtals ämne på våra kräftskivor med. Men våra kräftälskare de äter hjärnan och klorna med!! Kan du fatta?? Det är bara typ lite skal kvar när de är klar. Och så hör man mellan sörplandet oooo så gott, sörpel sörpel mmmm vad härligt osv. Håller med dig om att hålla sig till köttet även om det oxå en gång i världen glott!



Alltså jag har försökt få så fina bilder som du, men jag har helt enklet inte öga för det där! Mina ser bara platta ut, får som inget djup. Det var en ptrpligt vacker himmel, vilka färger och med vattnet blev det perfekt.



ha en jätte bra fredag kväll

2009-07-31 @ 21:58:14
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Miiqa

Verkligen jättefina bilder, såg ut som ni fick en jättemysig kväll!



sv: Vi har läst om sånt i skolan, vad som gör att man klarar sig. Jag tror att det är för att man måste, man har inget annat val när man är i det, och efteråt så vet man att man har styrkan i sig. Sen, när man ska helt tillbaka igen så är stödet från andra ovärdeligt, som dina kommentarer t.ex.! Kram

2009-07-31 @ 22:42:21
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: kristina

Det är läbbigt med kräftor har ännu ej fattat grejen, tacka vet jag surströmming. men vilka ljuvliga bilder du tagit, får nog gå fotokurs hos dig som uppiggning

2009-08-01 @ 01:05:48
Postat av: Bettan

Kul att du tordes smaka dessa djur med ögon;)

Och att du tyckte det smakade gott!

Dina bilder är fantastiska, bättre än målade faktiskt!

Kram

2009-08-01 @ 08:43:00
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Micke

Vackra bilder, säger som Anna B måste vara vackert hos er.

Hubbe o Stella satt ihop i ca: 20 min så vi får se.

Men det vore roligt, så blir det små puppys

så kommer det att fotas o publiceras.

Kram Micke.

2009-08-01 @ 08:47:31
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Ia

Vilka fantastiska bilder!



Kräftor är ju sommarens höjdpunkt....enda gången man får sörpla utan att få skäll :P

2009-08-03 @ 18:08:43
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0