Mobilräkning...

Herregud, jag fick en chock när mobilräkningen kom. 738 riksdaler!! Hur är det möjligt att komma upp i den summan?Upptäcker sedan något som heter "Förmedlade tjänster" från TMG och SD& P Media B.V, summa summarum 315 kronor. Vad f-n är det??

 

Googlar på telefonnumren bakom varje "företag" och inser att det är från dessa som jag fått sms lydande "Gratulerar till en vecka till med msn". Vaddå en vecka till?? Jag som aldrig har varit ute på internet via min mobil.. Från början tog jag bara bort sms:en för jag trodde att det var Telia som kom med något erbjudande, men se de har inget med detta att göra. Har på senare tid flera gånger sms:at STOP till dessa men utan framgång!

Har nog varit korkad och varit med i en tävling på nätet och där lämnat mitt mobilnummer. Trots att jag alltid lusläser allt för att se att det inte kostar något så har jag uppenbarligen missat något riktigt jävla finstilt, men ordet abonnemang kan jag garantera att jag inte läst någonstans.

Hittade en intressant sida här när jag sökte på nätet. Hittade också en blogg med ett inlägg på just detta.. Ska prova ringa det där telefonnumret i morgon och se om jag också får snacka med någon i Kroatien.. Sån här skit är fanimej lägre än Glocalnet!!! Läs här!

Har ni varit med om detta? Hur har ni fått stopp på det? Måste jag byta nummer för att slippa skiten? Grrrrr...

Kommentarer
Postat av: elena cn

Fyyyy, vad jobbigt! Jag har som tur är aldrig råkat ut för det där. Peppar, peppar...

Hoppas att det löser sig för dig!!



Som svar på väskförfrågningen: jag gör inte väskor på beställning och säljer...de är alldeles för jobbiga att göra och tar för lång tid (har ju ingen beskrivning att gå efter utan har ritat av en gammal väska). En om året är vad jag mäktar med:-)

2009-06-29 @ 21:28:29
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Miiqa

Åh, stackare, sånt där är inte kul! Hoppas att det löser sig!

2009-06-29 @ 21:37:52
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Daniel

Vad jobbigt... hoppas du på nåt sätt kan få upprättelse... du ska ju inte behöva betala så mycket pengar.. kanske polisen eller dyl kan hjälpa??

2009-06-29 @ 21:51:06
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anna

Jopp tittade i arkiv med. men det var det som var det lustiga, det fanns inte där heller. Det var helt borta. Men sen på morgonen så var det bara där igen??



Japp har haft samma som du på mobben. Jag fick tag i någon på det där numret och de försökte med att kanske mina barn beställt tjänster utav dom osv. Men vi har alla egna mobbar, och sällan och aldrig lånar vi varandras.



Efter mycket om och men fick jag reda på att om jag någonsin fått rekalm typ på mobben från ett 72XXX nummer så kostar det mig 15 kr för varje MOTTAGET sms, alltså du behöver inte ens svara på dom. Och jag hade i perioder då det kom många såna, svara på frågor grejs. Sedan blir du melem på olika sidor UTAN att ha gått med, du har bara fått ett sms till mobilen.



Jag försökte bli av med dom med att messa tillbaka STOP till samma nummer. Det funkade på vissa men inte alla. Och de som hade lagt upp mig som medlem drog en avgift varje månad. För att få stopp på alltihop var jag tvungen att ringa telia och spärra från alla betala grejer men det betyder att jag själv inte kan tex mobil rösta, eller kolla ett telefon nummer osv på betala tjänster. Men hellre det än att nån jävla idiot sida bombaderar min med sms för flera hundra kronor i månaden. Tror det pågick i tre månader innan jag blev av med dom.



Hoppas du får stopp på det snabbare än jag!

2009-06-29 @ 22:24:23
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Anna igen

TMG är bara en förmedlande tjänst. Andra typ 72XXX sidor beställer tjänster av dom, typ att förmedla ett sms till ett nummer. Provade att prata med dom med men de är bara fömedlare av tjänsten så de kunde inte hjälpa mig.



Jag bad dom att lägga upp mitt nummer i deras databas och spärra det från alla såna skit grejer och hotade även att polis anmäla dom om de använde mitt nummer igen i något sådan syfte! Sedan krävde jag mina pengar tillbaka eftersom de förmdelat SKIT till min mobil utan att kolla upp vilka företag som anlitar dom, bluff företag. men tyvärr tog de inte en liten norrländskas hot på allvar och jag fick inga pengar. Men i och med spärren kommer de inte in heller att ta pengar på mitt kort. Så även om jag får ett sånt mess idag så kostar det mig inget.

2009-06-29 @ 22:29:36
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Ylva

Fy, vad irriterande! Jag ska sluta vara med i tävlingar på nätet för jag gillar inte när de ringer och ska sälja saker sedan. En gång var vårt modem kapat och jag ringde supporten och sa att någon pratade i hårddisken. Det var något nummer på Samoaöarna, tror jag, men som tur var behövde vi aldrig betala. Lycka till med mobilbråket!

2009-06-30 @ 14:00:19
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Bettan

Oj, det var inte roligt för dig!

Tänkte maila dig, men din mailadress har gått upp i rök!

Kram

2009-06-30 @ 17:14:34
URL: http://coolbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0