Utmaning...

Vigdis med bloggen Nyandning gav mig denna utmaning.. Jag har gjort en sådan här förut men tänkte försöka mig på sju nya sanningar om mig själv.. med lite motionstema!

Utmaningen går ut på följande:
1. Länka till den som har utmanat dig.
2. Berätta sju sanningar om dig själv.
3. Utmana sju personer i ditt inlägg. .
4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så att de vet om utmaningen.

1.
Jag tävlade i längdskidor under flera år när jag var yngre. Jag var riktigt duktig och vann många tävlingar. Men den tävling jag minns bäst var då vi tävlade på en 2,5 kilometer lång bana, som var förlagd på en jädra åker. Det var sååå tråkigt, plattare än plattast.. Inte en liiiten backe så långt skidorna bar.. Jag gillade nämligen backar, både uppför och nerför. Det var då jag var som bäst!

I allafall så blev jag 2:a i denna utomordentligt trista skidtävling och skulle sålunda få välja från prisbordet. Ja, naturligtvis efter att vinnaren gjort sitt val. Hon hade nog inte "alla hästar hemma i stallet" för hon valde en förpackning med långa tändstickor!!
Jeeez, tänkte jag och grabbade tag i det jag satt sikte på så fort jag såg prisbordet. Ett par skitfräna skoterdojjor!!!
Det var något annat än sketna tändstickor, långa eller ej!! :o) 

2. Jag har gått 187 steg på händer! Jag gick i 6:an, tror jag... Jag kan säga så här: Blod i huvudet hade jag gott om när jag väl ställde mig på fötterna. Min kompis P hade rekordet på strax under 200 steg.. Om jag minns rätt så blev hon nerknuffad av en av killarna typ 2-3 steg innan 200!! Gissa om hon var ilsken som ett bi då!!

3. Efter skidåkningen blev det fotboll under många år. Vårt lag låg i division 3 så det var verkligen inte fy skam! Jag spelade högerback under lång tid men blev sedan utsedd att spela libero.. Min tränare visste verkligen hur han skulle få mig att ge järnet på matcherna; genom att reta upp mig riktigt ordentligt innan matchen!! Minns egentligen inte vad han sa, jag minns bara att jag ofta var skitarg!! :o)

4. Efter gymnasiet blev det sporadiskt med matcher och träning eftersom jag bodde i Piteå och utbildade mig till läkarsekreterare.. Det rann liksom ut i sanden!! Flyttade till Karlstad och där tränade jag Taek-wondo ett tag. Efter flytten till Umeå spelade jag fotboll i Volvos damlag ett par säsonger, men sedan började Det stora förfallet!!

5. Jag sprang Vårruset en gång! Då körde jag min enda träning och "tävling" samma dag. Redan vid uppvärmningen med Clabbe var jag i stort behov av syrgas. Tänkte "va f-n, vi har ju inte ens börjat springa själva loppet än!!".
Jag fick brutalt inse att det inte klassas som löpning om en hurtig kvinna, 60+, går förbi en!!

6. En vår fick jag för mig att jag skulle börja träna, jajamen.. Jag skulle åka skidor.. Sagt och gjort, satte en sele på hunden, vallade skidorna och tog mig till spåret. Otränad som jag var började jag med 2,5 kilometersslingan.. Trodde jag.. Hunden satte fart och jag insåg plötsligt att det inte fanns några riktiga spår att åka i. Jag var tvungen att åka fristil hela vägen! Herregud, jag som aldrig hade skejtat förut.. Dessutom visade det sig att jag hamnat i spåret som var fem
(5!) kilometer långt! Kunde ju inte låta hunden dra mig runt så jag skejtade som en blådåre. Den brännande smärtan i innanlåren var nästan outhärdlig och mot slutet av banan lovar jag er att jag såg livet passera revy!!

7. Numera är jag en klok kvinna.. jag promenerar!! :o) Och jag dansar afrikansk dans två gånger i veckan. Den enda "riktiga" träning jag kör är Core. Och det är fullt tillräckligt med galenskap!! :o)

Jag utmanar nu följande bloggare för jag vill gärna veta lite mer om dem:

Zvammel
Ankan och Kakan
Evamüm
Ex Amino
Blondii
Brunettbella
Tesstamente

(PS. Det ligger absolut ingen press i att ni ska anta utmaningen! DS)

Kommentarer
Postat av: Tindra

2009-03-02 @ 22:29:00
Postat av: Anna

Den personen jag berättat om i inlägget om vänskap är en typisk energitjuv. Hon ringer oftast när det är nåt som gått fel. Ibland har hon blivit missförstådd och känner sig sårad, ibland är hon nog bara trött pga sin stressade situation som ensamstående med två små barn. Jag har lyssnat och lyssnat, försökt att stötta och peppa i alla lägen. Tack vare mig (jag tror faktiskt det) har hon brutit sig loss ur ett hopplöst förhållande. Hon har börjat om på en annan ort och försökt " ta tag i sitt liv" . Men trots allt jag gjort för henne, så verkar det inte räcka. Jag är väldigt besviken på henne och kommer inte att ringa henne. Om hon har nåt intresse av min vänskap får hon höra av sig. Då hoppas jag att hon har ändrat inställning, annars "skiter " jag i henne i fortsättningen.

Fattar inte hur man kan vara så otacksam...



2009-03-03 @ 06:49:14
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Camilla

svar: haha ja, tuberna ser faktiskt lite ut som limtuber :D ha en fin dag

2009-03-03 @ 10:48:40
URL: http://millaans.blogg.se/
Postat av: imse

Afrodans har jag provat på, det var inget för en soffliggare.

Jag ska se om ja kan skriva några sanningar om mig!

2009-03-03 @ 14:45:23
URL: http://zvammel.blogspot.com
Postat av: Eva-camilla

Oj! Vilken kul utmaning! Jag älskar sanningar! Det fixar jag nog lätt..(hoppas jag) hehe

Kramar

2009-03-03 @ 17:28:40
URL: http://evamum.blogg.se/
Postat av: Lotta

WOW jag blir trött av att bara läsa om dina sanningar....vilken hurtbulle!

Lite avundsjuk blir man allt....har aldrig ens kunnat gå på hälarna!

Kram Lotta

2009-03-03 @ 19:06:39
URL: http://lisslinn.se.dinstudio.se
Postat av: Tesstamente

Tackar för utmaningen- helt otroligt att du kunde hitta på 7 st sportsanningar om dig själv.. det blir till att gräva djupt och omtolka begreppet sport;-)

2009-03-03 @ 19:22:57
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Ankan

Tack för utmaningen, nu är den gjord, jag halkade in lite på sportteam jag med :-)

Läste din innan och då får mig då alltid att le. och även skratta högt!



Kram på dig!

2009-03-03 @ 23:15:36
URL: http://ankanochkakan.bloggagratis.se
Postat av: Vigdis

Vad kul att läsa!

Afrikansk dans verkar jättespännande. Har tänkt själv att jag skulle börja i Capoeira (kampsportdans - eller vad det nu kan klassas som) men har inte fått ändan ur vagnen än =)

Är grymt imponerad av din 187 stegs handgång ;)

2009-03-04 @ 18:34:58
URL: http://nyandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0