Experimentell akvarellkurs...

I dagarna tre har Landstinget personaldagar. Det innebär olika aktiviteter och föreläsningar som de anställda kan vara med på(i mån av tid, antar jag). Jag hade sådan tur att jag kom med på denna akvarellmålningsaktivitet.

Så i tre timmar satt vi och lekte med färgerna. Förresten så visste jag inte att akvarellfärger fanns på tub!!! Provade olika sätt att lägga på färg och blandade färgerna med varandra. Vi skulle bara experimentera och inte tänka på att måla något speciellt; ingen prestationsångest behövde infinna sig. Det var skönt! ;o)

Här kommer då mina experimentella alster!!

  

Den här sista bilden, som egentligen var den första jag gjorde, är jag riktigt nöjd med. Dottern tycker att de ser ut som aliens, speciellt den "blåa".. Nåja, dessa alster kommer ju inte att visas i ett galleri nära dig!! ;o)

 

 


Kommentarer
Postat av: Kristina J

Tjusigt! Önskar att jag hade haft tid att vara där -skulle vara skoj att prova måla, har dock ingen konstnärlig ådra men ändå. Fick ett målarset m staffli när jag fyllde år för ett drygt ett år sedan, men har ej gjort något ännu. Snart kanske. Gillade speciellt den gröna, men även den sista - de tre vise männen kanske? Eller Ville, Valle & Viktor?

2009-09-15 @ 17:39:37
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Kristina

snyggt. Visst är det roligt med akvarell.Jag gjorde mitt första o än så länge enda efter min första cancerbehandling och har fått så mkt uppmuntran av dom som ej visste att det var ajg som målat det. Jag gillar ssk den h gröna, urläcker.

Jag tyckte det var ngt annorlunda när jag öppnade din blogg nu när jag blev utskriven från sjukhuset men tänkte att det hade med akvarelmålningen att göra, men det var ju helt nytt.Snyggt verkar det vara trots att jag är yr och mår tjuvens av den vedervärdiga behandlingen

2009-09-15 @ 17:47:24
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Jag tycker att bilderna är jättefina. Du är mycket bättre än mig på att måla, that's for damn sure ;)

2009-09-15 @ 18:34:57
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Gun

Vad kul! De är ju riktigt fina:)

2009-09-15 @ 19:03:06
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Micke

Snygga tavlor.

Den med trädet blev jag förtjust i.

Du är duktig o jag menar det.

Kram Micke

2009-09-15 @ 19:46:44
Postat av: Miss Dramaqueen

Det är roligast att måla när man inte har några krav på sig!

2009-09-15 @ 21:04:28
URL: http://itisart.blogg.se/lisa
Postat av: Anna

EWF14079 ad fina målningar du gjort, den sista tänker jag på de tre visemännen, den röda och den blå håller den gula runtom ryggen.



Den boken ska jag oxå beställa. Jag är själv inne i en "livet är bra fas" men ibland mindre nöjd med mig själv. Så nu ska jag ta och läsa den boken ska vi som om munken promenerar in i mig med.



Har oxå gått kurser i lära känna dig själv, acceptera dig som du är osv. Läst mycket böcker i ämnet och tycker det är väldigt facinerande. Oavsett om man tycker att det där gav nog inget men nått har det alltid gett, något man kan komma och tänka på längre fram :)

Kram på dig

2009-09-15 @ 23:18:38
URL: http://wiccans.wordpress.com
Postat av: Petra

Visst är det spännande med akvarellfärgerna, man vet aldrig riktigt hur det kommer att bli i slutändan... Jag har inte målat sen jag blev dålig i nacken, jag törs inte prova på nåt statiskt igen. Men snart kanske, fast just nu har jag världens låsning Blä!!!

Om ni är hemma den tredje får ni gärna komma på Lasses 40-årsfest. puss och kram saknar dej å målningarna är jättefina

2009-09-16 @ 18:12:27
Postat av: imse

Vad fint! Du är ju jätteduktig. Jag har provat lite akvarellmålning, men det ser ut att vara gjort på dagis, det jag lyckats åstadkomma.



Kram

2009-09-17 @ 19:55:48
URL: http://zvammel.blogspot.com
Postat av: Marie S

Ja, lite alien är det ..hi hi !! snygga ...

2009-09-17 @ 23:39:14
URL: http://svedenholm.blogspot.com
Postat av: Moster på mosebacke

Vad fina tavlor.. varifrån har du fått denna konstnärsådra. Jag beställer en tavla direkt. Kram Kram

2009-11-09 @ 09:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0