Lucka 20 eller Mina ambitioner...

Fick en rolig kommentar från min moster angående gårdagens inlägg om bl a vandringen i Muddus nationalpark.

"Du glömde skriva att du trillade i en myrstack när vi gick till Muddus :-))) Jag tror att jag har kvar negativ från den tiden, får leta vid tillfälle."

Hm, man verkar ju helt klart kunna förtränga obehagliga saker i barndomen!!! ;o) Men undra om rädslor kan hoppa över en generation för det är Carro och inte jag som avskyr myror!! :o)

Så var det dagen lucka, dagens fundering m a o!

Jag hyser inga större ambitioner att klättra på "karriärstegen". Självklart har jag ambitionen att kontinuerligt utvecklas i mitt arbete och för detta få en bra lön, men pengar är faktiskt inte det viktigaste för mig. Jag skulle inte kunna tänka mig att ta ett arbete som jag avskyr bara för att det gav mig en riktigt hög lön. Nej, nej. Det som hamnar överst på min lista är att trivas med mina arbetskamrater och att uppskatta mina arbetsuppgifter. Vilket jag gör. Utan tvekan. Min arbetsplats är den bästa! :o)

Jag tycker att det är svårt att beskriva mina ambitioner. Kanske blir det: Att sluta röka. Att åka på volontärresa. Att träna tre gånger i veckan. Att lära mig ett nytt språk. Att skriva en bok.

Vissa saker kanske blandas ihop med drömmar. Jag vet inte.




Kommentarer
Postat av: Gun

Jag håller med dig i det här med karriär. Ett bra jobb vill man ju göra, men att klättra på någon stege har jag aldrig varit intresserad av.



Sv: Haha, nej då, man får inte sno tvättiden här, men där vi bodde förut var det så som hos er. Jag lyckades faktiskt gå upp vid sju! Otroligt! :D

2010-12-20 @ 22:35:28
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag tror min ambitioner försvann med min första bilolycka.Jag var så tacksam att jag överlevde att det var värt allt.

Men det är som du säger att trivas på jobbet är värt mer än pengar o karriär. Kram

2010-12-20 @ 22:55:11
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Cina

Jo men på den där stegen har jag varit! Och ramlade ner med buller och brak. Stegklättringen var inte värt priset jag fick betala och ingen lön i världen kan få mig upp på den igen. Får rysningar när jag tänker på hur jag stressade runt, morgnar kl 6.15 med fyra små barn väntandes på personalen utanför dagis och ibland när jag hämtade dem satt de påklädda utanför med personalen och väntade på stressad mamma.... ibland somnade de små i bilen och jag bar in dem i sängarna och så sov de till nästa morgon när vi började om..... Lönechecken täckte inte över det såret! Nu går det lugnare till. Både för dem och mig!

Kram!

2010-12-21 @ 09:24:05
URL: http://cinaslada.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise

Jag kan bara hålla med, hellre trivas på arbetet och ha en relativt låg lön än att inte trivas och få mycket pengar, fast helst skulle jag vilja ha både och.

Vilka bra ambitioner du har :)

2010-12-21 @ 13:18:13
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: puzzelkvinnan

Oj,fy det har du aldrig berättat.Värsta upplevelsen ang djur........hur fick du bort dem?

2010-12-21 @ 16:06:03
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Börja träna och lär dig ett nytt språk först. Språket skall vara till det landet du reser som volontär sen. Träningen gör att du blir fysisk starkare och klarar med mer som volontär. Sluta röka när du reser som volontär och när du kommer hem igen kan du skriva din bok. Bra va? :D

2010-12-21 @ 17:58:29
URL: http://svorskan.se
Postat av: Heidi

Gillar Svorskans förslag:)

2010-12-21 @ 20:23:54
URL: http://denpositivasidan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0