Feeling the blues...

Jag sitter här och lyssnar på rätt melankoliska låtar på Spotify. Idag känns det som om jag "got the blues". Vet egentligen inte varför, kanske för att kroppen värker ordentligt nu. I morgon har jag äntligen en massagetid och det finns inte ord för hur mycket jag längtar och behöver den!

"Man måste ibland ha tråkigt för att sedan kunna veta när man har kul"! Det är ungefär vad Alfons Åbergs farmor sa en gång i en bok. Väldigt kloka ord egentligen!

Likväl måste man väl vara ledsen ibland för att kunna veta när man är glad. Det är väl det som hör till Livet.

Egentligen är jag väl inte ledsen, men väl litet "låg"(vad nu det betyder!). Det känns som om jag nu är i ett "ingenmansland". Jag ser något nytt där i horisonten, men det känns som om det är en evighetslång tid innan "solen går upp".

Jobbat hårt för att förbereda huset för försäljning och lägenheten redan inköpt. Och nu handlar det bara om V.Ä.N.T.A.N. När beslut är tagna, då vill man ju köra igång, nu och på en gång. Och inte behöva tänka "snart" och "sedan" hela tiden.

Jag vet att vi tagit rätt beslut, men ändå krafsar lilla ångestmonstret i magen. Huset kom ut för försäljning idag(dock ej på nätet än, vad jag kunnat se) och jag är övertygad om att rivandet upphör så fort huset är sålt. Men det är klart att tanken "tänk om vi inte får sålt huset?" finns! Samtidigt så vet jag att vi har ett bra hus med ett toppenläge så.. Men nojiga jag har lite svårt att tänka positivt just nu!

Stod nyss och tittade på mina ca 850 böcker. Att ta med alla till lägenheten är omöjligt, så.. Vilka vill jag inte vara utan? Det kliar i fingrarna att börja plocka ut dem, men sedan inser jag att det nog ser bättre ut om bokhyllan är full när det blir dags för visningar. Återigen.. vänta och "sedan ska jag...". *suck*



© Carolina Hagman

Kommentarer
Postat av: Znogge

Självklart är det en stor förändring att sälja sitt hus och flytta. Då kommer många tankar även om man vet att det är rätt.



Kram

2010-03-17 @ 16:40:12
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Kristina

FÖrstår lite aV hur du känner det. Är ju alltid en oro innan allt är klart, och ni har bott länge o huset är fullt av minnen och uppbrott kostar på. Men ber att du ska få må bättre.Tänk på dikten du skickade mig om går dagen och morgondagen tack för den

hoppas massagen hjälper.'

kram

2010-03-17 @ 18:41:56
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Em

Är det inte enbart böcker som du eventuellt kommer att titta i eller läsa igen som du behöver behålla? Jag gjorde själv av med massor av böcker för några år sen. Det var jobbigt, men faktum är att jag har inte saknat de sen. Av de jag behöll har jag även halverat den mängden igen senare.

2010-03-17 @ 18:46:52
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: anne

Att sälja hus är något av det jobbigaste jag varit med om. Vi hade redan skrivit på för detta hus och så tog det fyra (!!!!) månader att få det andra huset sålt (världens sämsta mäklare från Sv. Fastighetsförmedling)! Det var ett limbo, ett ingenmansland, ett ingenting. Jag förstår att du inte glittrar och gnistrar, men snart nog ska du se.

2010-03-17 @ 19:37:49
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Dreamsalive

Tålamod! Klart att ni får huset sålt. Passa på att roa er innan det är dags att börja röja, för då lär ni inte orka...

2010-03-17 @ 19:58:10
URL: http://dreamsalive.blogg.se/
Postat av: Britt

att flytta kan vara lycka och sorg samtidigt. Vemod och nostalgi uppfyller en när man går igenom gamla saker och rensar ut...man minns svunna tider. Sen är det den härliga bubblande, nyfikna lusten inför det nya. Inte konstigt om det blir lite jobbigt då. Det är som med våren...när ljuset äntligen kommer blir det lite jobbigt trots att man längtat hela vintern efter det.

2010-03-17 @ 20:39:30
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: litentanta

Att flytta är att dö en gnutta... hehe, så dramatiskt det blev då, men ändå. Man river upp, knölar ner och flyttar bopålarna (ja, eller kartongerna då)



Jag brukar ju tycka om att flytta men låg liksom efter redan i starten den här gången, planering, planering, planering... hjälper ju bara så långt när man faktiskt ska leva ett liv samtidigt.



Tror att det kommer att gå bra, bara ditt blommande "träd" säljer väl huset, eller hur? Gör lite bättre än vaf jag gjorde ivf, se till att inte ha 3-4 olika "rum" på varje kartong...då är man garanterad att allt hamnar fel o herreje vad mycket jobbigare allt känns nu efteråt.. Men sånt är bra, märka, packa smidigt och vettigt, logiskt kanske ordet är jag letar efter, och sen vara ganska krass i sitt utrensande.. Fast böcker är svårt, jag vill ju ha mina böcker här inne men utan hyllor, och kvm så får man stå ut med att de står i förrådet...



Kramen!

2010-03-17 @ 20:42:21
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Kristina

Men vilket fint hus ni har ,ett sånt som jag själv skulle velat ha om jag kunnat gå i trappor. Det är klart ni får det sålt Så ljust o rymligt. Sov gott och oroa dig inte Godnatt kram

2010-03-17 @ 22:11:49
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Britt

Du har en Gerbera inne hos mig! Jag skulle länka till dig också men jag och Metrobloggen blev lite osams :-(

2010-03-17 @ 23:50:19
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Bara Jag

När besluten är tagna vill man bara "springa loppet färdigt". Tycker det jobbigaste var att hela tiden hålla huset i prickfritt skick, ifall det skulle komma någon....



Sv. Tusen tack för det värmande orden - gör att jag växer inuti! Kram!

2010-03-18 @ 11:20:27
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Agneta

klart att du får känna dig lite låg och melankolisk mellan varven, det är ändå en förändring som ska ske och trots att det är till det bättre och att ni är nöjda med beslutet så skapar alla förändringar en viss oro innan man funnit hel ro. Klart att huset blir sålt, kunde vi sälja vårt i den lilla orten mitt i värsta lågsäsong så klarar ni det med!

2010-03-18 @ 17:37:19
URL: http://bigmarlin.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Åh vad jag känner igen det där!

När vi skulle flytta till Spanien och innan huset blev sålt... När visningen närmade sig så blev hag helt förryckt!

Jag smög i buskarna och plockade upp alla små löv som ramlade ner från äppelträden för att det inte skulle se "skräpigt" ut. Sen ville jag ju inte visa att jag höll på så för de bilar som passerade kunde ju se vad jag höll på med, och det kanske var potentiella köpare? Som tur var gick det bra för oss - och det gör det säkerligen för dig med :-)

2010-03-18 @ 17:48:01
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Laila

Nej men inte du också gumman! :-\

Jag hoppas vi båda kan se "ljuset" snart igen

2010-03-18 @ 18:02:33
URL: http://tillklippt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0