3 december...

Bildutmaning: En familjemedlem.

Min älskade make.
Vi har varit tillsammans sedan 1988 och gifta sedan 1994. Den här bilden är, som ni förstår, inte tagen i år direkt, hahaha.. Den är tagen på Marstrand för sisådär 20 år sedan.


I morse vaknade jag till en underbar dag. Minusgrader och lite blått på himlen där solen försökte kika fram. Marken täckt av frost. Vid halvtolvtiden tog vi en promenad upp till Gammlia och vintermarknaden. Vi startade med att käka lunch, suovaskebab, mums! Och sedan gick vi runt och kikade på allt hantverk. Det var mysigt!

Klicka på bilderna så blir de större.


Älskar att de släpat dit en gammal, fin dörr att hänga kransarna på!


Det här var väl ett bra påhitt. Att gjuta fyrkanter med håligheter i form av ett hjärta eller en stjärna och sedan sätta dit grönmossa. Tänk så snyggt att ha flera sådana här på sina yttertrappa. Läckert!


Men dessa tomtar.. Jag finner inte ord. Ni får ursäkta mig, men det var som att titta på en "penisparad"! Massor av  penisar med röda luvor! Osmakligt.


När vi kom hem vilade vi en stund och sedan började vi pyssla. Anna skrev julkort, Sarah gjorde julkort. Maken hade gjort en egen glögg och behövde fina etiketter på flaskan. Så det fixade Johanna. Fina va?

Framsida


Baksida


Själv pyntade jag tändsticksaskar när jag inte gjorde julkort.




Utsida


Insida


Närbild insida


Johanna är ute på galej med kompisar ikväll och Anna och Sarah har bakat en citronkaka. Den får dock stå i kylen över natten.. innan vi får provsmaka den! :)


Kommentarer
Postat av: Kusin Yvonne

Vad du är duktig, varför säljer du inte sådana på någon julmarknad????



Håller med, tomtarna var rent ut sagt fula.



Kram till er alla

2011-12-04 @ 09:50:49
Postat av: Gun

Penisparad, hahahaha. Jag håller med dig, de var inte snygga!

Men åh vilka fina grejer ni har gjort, etiketterna på glöggflaskan är underbara! Vilket bra gåbortstips, men egen glögg och egna etiketter. Blir riktigt pysselsugen. :)

2011-12-04 @ 14:03:47
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Kristina

Vad duktiga ni är, jag som har tummen mitt i handen avundas alla som är bra på pyssel. Men tomtarna - de gillade jag skarpt! Jag blev glad när de stod där på rad :)

2011-12-04 @ 22:46:31
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Malin

Åh underbart kort på dig och maken!! Igen-finfina kort. gillar. Kram

2011-12-05 @ 00:04:43
Postat av: gubben

1987 var det -88 flyttade vi till Ume 7 jan -88 började jag på Volvo

2011-12-10 @ 00:51:44
Postat av: Inga-Britt

Inte kommer jag ihåg att Anders såg så utländsk ut.

Är du säker på att det är han?!

Kramm

2011-12-13 @ 00:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0