Racer-cykel...

Idag blev det nästan lite chockartat att titta på termometern. Fem minusgrader! Fattar ni? F E M grader kallt! Har blivit så van vid minst -15, att jag var lätt överklädd när jag gick ut med Bessie. Trist var det däremot att det blåste så fruktansvärt mycket och det kändes inte direkt som sydliga vindar.

Men cykeln, som den senaste tiden känts fullständigt stelfrusen, gick i racerfart idag! :o) Cyklade direkt från jobbet till gymmet. Körde sidestep och rodd, som vanligt. När jag kom hem så fanns makens goda kasslergratäng i ugnen. Perfekt timing! :o)

På vägen hem såg jag något kul. Någon har roat sig med att hänga en lykta i björken som står vid sidan om cykelbanan.


Vi har en sjukförsäkring på våra tjejer och häromdagen kom årets försäkringsbrev. Läste igenom det och kom fram ersättning för Krisbehandling. Så här står det där:



Märkligt! Borde inte mobbing likställas med det andra? Eller är det för många unga som drabbas av det, så det skulle bli för dyrt för försäkringsbolagen??

Nu ska jag ge mig ut på en bloggrunda. Ha en underbar fredagskväll allihopa!






Kommentarer
Postat av: Monica

Lite sjukt att försäkringen inte täcker den vanligaste orsaken till psykisk ohälsa ibland barn och ungdomar...

Sv: Nej, det tror jag inte. Faktum är att vi budade på lampan men säljaren ville inte sälja den till det priset vi bjöd så auktionen gick ut utan att säljaren fick den såld. När personen ifråga insåg att priset hon ville ha troligen var lite för högt så erbjöd hon oss att köpa den för det priset som vi ville ge ifrån första början.

Så vi slipper nog polisbesök den här gången... Hoppas jag... ;-)

2011-02-25 @ 20:43:38
URL: http://hassedotter.wordpress.com
Postat av: Svorskan

En uppenbar mobbing borde det ju täcka. Annars har jag erfaret att människor kan känna sig mobbade utan att vara det också. Brännbart tema det här, så jag var tveksam till att alls skriva så, men nu gjorde jag det ändå. ;)

Sv: Tack! Det blir helt klart en växt i hyllan också.

2011-02-25 @ 21:30:09
URL: http://svorskan.se
Postat av: Gun

Det skulle nog bli för dyrt, antagligen. Kanske svårt att bevisa också, inte vet jag.

Igår morse hade vi -28 och i morse runt -5. Under dagen nästan nollgradigt. Så skönt!

2011-02-25 @ 21:45:19
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Åsa

Väldigt konstigt faktiskt!!



Sv: jo, antagligen tycker de att de är lustiga. Tyvär är inte illamåendet bättre. Men jag spyr mindre och det är riktigt skönt!

2011-02-25 @ 22:00:00
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Det är nästan att man blir lite förargad över att mobbningsoffer exkluderas - de som kanske behöver det mest!!



Kram!

2011-02-26 @ 11:47:12
URL: http://blogg.rhode.se/
Postat av: litentanta

Att "tillåta" mobbing som ersättningsbar händelse inom försäkringsvärlden vore väl som att släppa in en elefant i glasbutiken. För visst är det väl lite så att en väldigt massa av vad som sker runtom i Sverige idag vad gäller hantering av bland annat sjuka människor är kraftfull mobbing....



Handlar om nya värderingsgrunder tror jag, vissa saker kan man fortfarande "drabbas" av medan andra saker har graderats till mer eller mindre sjävpåtagna problem. (muttrar en tant som äntligen kommit hem igen o är hyfsat nöjd över det) :)

2011-02-27 @ 11:53:34
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0