Bloggvänsträff och konferens...

Landade i Stockholm på onsdag förmiddag. Tog tunnelbanan till "mitt" Bed & Hostel på Rehnsgatan. Vandrarhemmet har kodlås på ytterdörren o jag har ett uselt sifferminne. Min tanke gick så här: "Bäst att skriva upp de där siffrorna på en lapp som jag kan ha i ciggpaketet när jag går ut och röker"!!

Ett par sekunder senare började jag skratta för mig själv när det "gick upp ett Liljeholmens". Jag behövde ju inte ha en extra lapp någonstans eftersom jag inte längre rökte!! :)

Letade reda på bloggvännen Laila S:s mobilnummer. Slängde iväg ett sms med en fråga om hon hade tid och lust att träffas. Tog sedan tunnelbanan till Medborgarplatsen där jag käkade lunch på Pizza Hut. Laila hörde av sig. Hon satt på pendeln in mot söder. Perfekt!!! Vi bestämde oss för att mötas på Mariatorget. För första gången IRL!

Promenerade längs Hornsgatan(tror jag den heter) och där finns massor av gallerier. Kul att kika in på konst och andra konstiga saker! ;)

Tänk om det här verkligen vore vårt galleri:


Träffade Laila och så gick vi till hennes förra arbetsplats Skapa Hobby. En scrapbookingbutik. Himmel och plättar så mycket roligt de hade där!

I nästan tre timmar satt vi där och surrade massor! Är så glad att jag skickade det där sms:et.. Hon är definitivt en person som jag vill träffa när jag besöker Stockholm framöver! :)

Innan vi skiljdes åt ville jag ta ett foto och jag hoppas att det är okej för Laila att jag lägger ut dessa. De visar bara på vilken härlig energi hon har.. och hur svårt hon har att stå still tillräckligt länge för att en av tjejerna på Skapa Hobby skulle hinna ta ett foto.. med en mobilkamera som inte var hennes egen..

Då blir resultatet så här:


Jag stod visserligen still, men jag skrattade så jag kiknade..


Men skam den som ger sig! Tack fina Laila för att du ville träffa mig..


Promenerade ner till Slussen och ut tll Fotografiska museet.


Passerade en båt som jag tyckte hade ett märkligt namn.. ja, för att vara en båt alltså! ;)


Inne på Fotografiska fanns det coola, chockerande, vackra, märkliga och starka fotografier av flera olika fotografer. Jag är så glad att jag tog mig dit! Strosade runt i ca två timmar. Avslutade med en fika högst upp med utsikt ut mot vattnet. Tog dock ingen bild då jag varit tvungen att ställa mig bland bord med fikande människor! Däremot tog jag en bild när jag kom ut igen!


En ensam fågel mot en blå himmel.


Vid 19-tiden började jag ta mig hemåt, men gjorde ett sista stopp vid Rica Hotell(där jag skulle bo natten efter) för en pratstund med Anita och Gun-Britt från Luleå. Väl tillbaka på vandrarhemmet var jag så fruktansvärt slut att det bara blev ett par sidor i boken innan jag slocknade som ett ljus.

Torsdag och fredag har alltså tillbringats bland kollegor på Rica Hotell. Roligt att träffa alla samordnare igen och, som vanligt, livliga diskussioner kring verksamhetsfrågorna. Det ger otroligt mycket att få var med på dessa arbetsmöten.

Men.. hur roligt det än är att åka iväg så där ett par dagar så är det faktiskt väldigt skönt att komma hem igen. Hem till lagom stora Umeå. Det är energikrävande med all trafik och alla människor därborta i storstaden! ;)


Kommentarer
Postat av: Kristina

Vad kul att träffa någon som det klickar med så där direkt! Ofta längtar jag tillbaka till Stockholm, önskar att vi bodde där igen. Men så när jag väl är där och råkar hamna i rusningstrafiken i t-banan - ja då inser jag att jag kanske inte hör hemma där i alla fall.

2011-09-09 @ 23:11:34
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Kristina

så roligt höra att du haft det bra har tänkt på dig under tiden. Fina bilder o kul med bloggvännen. Sen är ju du en så bra vän så det funkar nog bara för den skull oxå kramar

2011-09-09 @ 23:44:48
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Ylva

Haha, vad kul med en människa som inte kan stå still! Och vilken härlig resa du haft! Kram!

2011-09-10 @ 14:17:23
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Fighter

Vackra Laila och vackra du.

2011-09-11 @ 14:53:42
URL: http://fighterfighter1.blogspot.com
Postat av: Helena

Ska vi följa varandra på bloglovin :) ? Kram

2011-09-12 @ 07:48:38
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Laila

Å tack snälla du för att du ville och vågade höra av dig.

Det är inte ofta man kan sitta i tre timmar och bara babbla så där. Tiden bara sprang iväg!



Men jag kan ju inte rå för att Maria inte tog korten i tid eftersom jag inte kunde hålla mig för skratt jöööö! ;-)

2011-09-12 @ 08:50:22
URL: http://tillklippt.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise

Vilka underbara bilder fån "min" stad :) Vad vackra ni är, du och Laila. Ha en fin dag. Kram

2011-09-12 @ 10:22:15
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: puzzelkvinnan

Hej Tjejen.Vilka fina bilder på eran sommar o dina vackra barn.Kul m blogg vänner!

Själv har jag precis uppdaterat min,det kommer mer.Men som sagt min hjärna är lite på vift just nu.

Ses snart.Kram Pia

2011-09-12 @ 19:49:31
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/
Postat av: Dom kallar mig Yngve

Tråkigt att du och jag inte fick tillfälle att träffas den här gången, jag vill minnas att du skrev en kommentar om att du skulle vara i huvudstaden de här datumen men jag har (tyvärr) haft fullt upp, och det låter det som även du hade :) Roligt att läsa att du hade en bra vistelse! Kram på dig!

2011-09-12 @ 22:06:24
URL: http://antipod.blogg.se/
Postat av: Dom kallar mig Yngve

sv: tack så mycket :') det gläder mig andra kan och vill dela min glädje.



Det är tänkt att jag flyttar 1:a oktober, men skulle det bli för stressigt så går det lika bra att ta det helgen därpå. Jag har haft en vansinnig tur. Andrahandskontrakt för ett år på en etta på 40 kvm mitt i centrala Göteborg. Jag skojar inte. 500 meter till centralstationen. Helt galet. Och låg hyra på det också, inte ens fyratusen i månaden. Det hela är liksom för bra för att vara sant, men uppenbarligen ÄR det här på riktigt. Herregud :)

2011-09-13 @ 21:14:14
URL: http://antipod.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Härliga bilder! :-)



På Rica bodde vi en vecka per månad i nästan tre års tid pga jobbet när vi hade flyttat till Spanien. I somras gjorde vi av med dom sista bonusnätterna. Älskar läget där vid hötorget :-)

2011-09-14 @ 10:55:02
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Britt

Visst finns det otroligt mycket att se på Fotografiska. Båten som heter Harley-Davidson såg jag också på väg till och från museet.



Nu planerar jag ny resa till Stockholm med teaterbesök denna gång. Det var ju idrott förra gången (DN-galan).

2011-09-14 @ 19:37:43
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0