Bilder från Taizé...

Här kommer nu lite bilder från resan till och vistelsen på det underbara(enl hör- och bildsägen!!!) Taizéklostret i Frankrike.. Det går inte riktigt att fatta att det faktiskt var 6000 människor(från hela världen) där samtidigt som dotterns konfa-grupp. Samtliga foton är tagna av min dotter C.

Foto från färjan från Trelleborg


Isberg(?) i sikte... :o)


Cluny, ettt litet samhälle strax utanför Taizé


Någon som vet vad detta är för ett sorts träd? Le Kamoflage, kanske?? :o)


Plats 42, tältet.. Nåja, åker jag dit vill jag nog bo i logement med riktiga sängar.. Men dottern var nöjd med campingsängen vi köpte till henne..                               

Kyrkan i Taizé med plats för 5 500 människor(men då sitter alla tätt, tätt bredvid varandra...
   
     

Oyak.. Kiosken, samlingsplatsen...                                                     
   


Å så den goda maten... för C blev det vegetariskt!! Med tanke på att hon hemma aldrig stoppar i sig så mycket som en gurkbit fattar jag inte att hon överlevde!! :o) Lite sur är hon över att den dagen som hon bestämde sig för att bli "vegetarian för en vecka" serverades det chicken nuggets istället för sega köttbitar!!! Typiskt!! :o)
    

Omgivningarna....
 


Bröderna lever endast på sin keramikförsäljning


Otroligt vackra föremål! Eller hur?
  

Någongång i livet (helst nästa år!!) vill jag åka till Taizé. Vem vill följa med? Kanske du P, då blir det din andra... nej just det, tredje gång!! :o)






Kommentarer
Postat av: Anonym

Nja, är det inte en kork ek?



Det verkar väldigt vackert. Man blir ju onekligen sugen...

2008-08-24 @ 18:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0