Bybon i storstan...

Så var det dags för den årliga konferensen för mig och mina kollegor runtom i landet.. Vi skulle bo på Rival(samma hotell där Meryl Streep och resten av Mamma Mia-gänget stod på en balkong och vinkade till massorna!) Skulle passa på att åka ner en dag tidigare till hufvudstaden! Insåg rätt sent att augusti tydligen är en riktig turistmånad(i många länder ligger tydligen de flestas semester i augusti!) så billiga hotellrum var inte att tänka på.. Kollade med Rival oxå och ja nog fanns det rum och jag skulle minsann få det till samma pris som vi betalde för konferensnätterna.. 1 600 kronor!!! Herregud, då skulle ju hela mitt shoppingkapital ryka!!!

Började sålunda kolla runt på en massa vandrarhem, bl a Chapmans på Skeppsholmen.. De flesta hade platser kvar, men endast i sovsalar.. Må vara att jag inte är pryd på något vis men sovsal... njae där går liksom gränsen... Till slut hittade jag en bädd i ett 4-bäddsrum till det facila priset av 360 kr och då ingick sänglinne, frukost och städning! Det ni, Rival!!! (glömde fråga vad bara frukosten hade kostat.. ska vi tippa på 100 spänn?)

Sagt och gjort, dagen kom, taxin kom, flyget flög och bussen tog mig till centrum i den stora staden.. Tack o lov(på riktigt, tack o lov!!) så bestämde jag mig för att ta en taxi till... ja Skeppsholmen... Gav adressen till chauffören "Rehnsgatan 22 på Skeppsholmen".. "Nja", sa chauffören, "vad jag vet så ligger Rehnsgatan INTE på Skeppsholmen".. Hm... i det läget skulle jag ha velat kika in i min hjärna för den gick på högvarv och jag tänkte "var f-n har jag bokat rum egentligen??"..

Sa till chauffören att han skulle köra mig till den adress jag uppgivit och hoppades att jag var på rätt ställe.. Väl inne på vandrarhemmet fick jag veta att "Jajamen, jag hade en bädd bokad, Skeppsholmen!!! " Jag stirrade på personen bakom disken, tänkte "jaha, nu måste jag beställa en ny jävla taxi " och frågade: "hur tar jag mig dit då?"... Mannen tittade lite konstigt på mig och svarade: "du går till höger här och följer korridoren och längst ner är rummet... Skeppsholmen"...

Min min måste ha varit obetalbar... Jag skulle alltså bo i RUMMET Skeppsholmen och inte PÅ Skeppsholmen! :o) Snacka om att jag är en förvirrad människa ibland!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0