Linda Rosing...

Oj oj oj.. Igår kväll roade jag mig med att läsa igenom Linda Rosings hela blogg inklusive merparten av kommentarerna till hennes inlägg.. Puh.. Hade läst så mycket om denna blogg, bl a att hon vikt ut sin egna bikiniklädda dotter, att jag ville kolla igenom den själv.. och jag konstaterade en hel del saker. "Utviket" var ett vanligt strandfoto, liggandes på magen! Då har jag sett betydligt värre, andra bloggar där mammor lägger ut bilder på sina söta NAKNA småbarn.

Men Linda, och andra mammor/pappor, borde vara försiktig med sina barnbilder.. Det finns verkligen SJUKA personer därute om man ser till kommentarerna. Gubbsjuka, pedofilaktiga synpunkter. Jag mådde illa när jag läste dem.. Många verkar leva för att tracka henne så mycket det bara går. Ni vet såna människor som mår bättre själva efter att ha tryckt ner en annan människa i skoskaften.. Ett sjukt ex: Linda hade lagt in en bild på sig då hon borstade tänderna; tandkräm fulla munnen.. DET får då vissa att associera till sperma! Hur logisk är den tanken, då människan uppenbarligen har tandborsten i käften??? Jag tycker att det säger mer om den personen än om Linda!

Själv är jag väl inget större fan till en person som blivit känd för att ha knu.....t i tv! Nuförtiden behövs det inte mycket för att bli "känd"; man behöver inte direkt prestera något(å andra sidan kanske det är en prestation att göra "det" på tv! Vad vet jag???) Så jag, precis som många andra, har en massa synpunkter kring kändis-Linda.. Hur påverkade det barnen att på dagis och i skolan få höra "jag såg din mamma göra "det" på tv igår!!" Att ens mamma figurerar på nakenbilder o dylikt. Hur påverkar det dottern(och sonens kvinnoideal) då implantat både i bröst och läppar görs; att man inte duger som man är? Vi har många rättigheter för att leva vårt liv som vi vill men samtidigt har vi skyldigheter mot våra barn, att värna och skydda dem.

När jag läste bloggen fick jag uppfattningen att Linda är en otroligt positiv men ganska naiv  kvinna. Bloggen innehåller inte direkt några djupsinnigheter utan handlar mest om hennes liv som "tvätterska", hennes träning, bilder på hennes luncher, festbilder och foton på hennes frisör och nagelförlängare.. Jag tror inte att merparten läsare går in på hennes blogg just för hennes inläggs skull, utan mera för att trigga upp varandra via kommentarsidan.. 

I allafall, hennes blogg hamnar inte på "mina favoriter"! :o) Jag läser andras bloggar/hemsidor för att bli road(t ex Fotbollsfrun: www.blogg.aftonbladet.se/7148, www.alltombarn.se/ninni, www.gummifarsan.blogspot.com) och inspirerad (t ex www.lvdp.se, mettesfoto.blogg.se, www.bokhora.se)..

C U later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0