New Nippon Shop...

こんにちは = Kon-nichiwa (Hej!)

Jag hade ett speciellt uppdrag i Stockholm.. att hitta till New Nipponshop på Valhallavägen för att inhandla diverse japanskt material till min dotters 15-årsdag..

Hade önskelistan med mig...trodde jag.. det visade sig att jag hade glömt den på vandrarhemmet.. "F-n, tänkte jag, hur ska jag nu veta vad jag ska köpa?" Kan säga så här, japanska band heter INTE något i stil med Bengt Everts eller Kurt Ragnarz!!! Nej, de heter Miyavi, GaGaalinG, Kagrra, Ayabie, Hirai Ken och liknande.. Men tur i oturen, så mindes jag att dottern pratat något om en spelning i Stockholm i februari, så jag frågade expediten.. Jajamen, LM.C skulle komma då.. Bra, sa jag, och valde en poster och en skiva med LM.C samt en påse/mapp med Miyavi(för det namnet kände jag igen från en affisch hon har i sitt rum!!)
      
Gissa om jag blev förvånad när jag , tillbaka på vandrarhemmet, läste hennes lista och såg att hon önskade sig just "LM.C poster och CD och handduk med Miyavi"... Handduken, som knappt hade storlek nog att torka ansiktet med, kostade 200 pix!! Så då blev det påsen/mappen istället.. Men jag hade ju fått artisten rätt i allafall! :o)

Förstår att ni är imponerade av mig, men ni kan stänga munnen nu!!

さようなら = Sayonara (Hejdå)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ha, ha, skulle vilja sett din min när du läste lappen... :) Intuition, kanske?

2008-09-03 @ 23:14:43
Postat av: anjocapi

Skulle velat ha sett min min själv!! :o)

2008-09-04 @ 11:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0