Julkalender...

Har sett att det är många som startat en julkalender på sin blogg. Vilken kul grej! Kolla in kalendrarna hos Egoina och Tyskungen. Det är två helt olika bloggar, men jag läser dessa varje dag!

Hm, det kan ju vara min enkla julkalender.. att tipsa er om roliga, allvarliga, coola och härliga bloggar! Lucka 1 och 2 är ju färdiga nu så.. haha, så var man ikapp!

Här kommer lucka nr 3:
The Devil wears En härlig blogg med blandning av allvar och humor.

Och plötsligt, när jag sitter här och skriver, så kom jag på att jag faktiskt åker bort nästa vecka.. Hm, mamma har visserligen bredband men hur ska jag komma ihåg adresserna till mina favvo-bloggar(som jag ska tipsa om) som nu ligger på Favoriter härhemma??

Antingen får jag skriva av alla adresserna eller så får jag göra ett uppsamlingsheat med luckor när jag kommer hem igen.. Öh, jag måste ju skriva upp adresserna förståss.. hur ska jag annars överleva om jag inte får läsa dem varje dag?? :o)

Vad gäller julkalendern på tv så har jag bara sett en trailer och så mycket kan jag säga är att den inte är "my cup of thé"(stavning?) Kanske är det min höga (!) ålder som spelar in igen.. Men å andra sidan så är ju huvudsaken att alla ungar gillar den, för målgruppen är ju inte 40+!!! :o)

De julkalendrar som sitter kvar hos mig är Teskedsgumman, Albert & Herbert, Sunes jul, Pelle Svanslös och Håkan Bråkan. De var både mysiga och roliga, tycker jag.
    

Tänk vad häftig man tyckte att just Teskedsgumman var, ibland liten och ibland stor.. Hur funkade det?? Idag garvar ju ungarna ihjäl sig åt sådan löjlig "trickfilmning". Det är samma med alla gamla Hitchcock-filmerna. Ta t ex Fåglarna.. den var ju skitläbbig när man såg den för första gången(för lääänge sedan), men när man ser den idag så ser man förkrossande tydligt alla "effekter" också!
      
Men jag gillar dem ändå och ena dottern gör det också. Så vi har börjat köpa AB varje torsdag för då får man köpa en av Hitchcocks filmer för en billig peng.. Jag menar, klart vi ska ha hela samlingen, det är ju kultfilmer för sjutton!


Kommentarer
Postat av: Mindy

Nu är det som ni har det bötsnö igen..man blir helt knass på vädert..antingen ät det snö eller inte...man får se hur dagen kommer bi...

2008-12-03 @ 09:42:17
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0