Utmaning...

Fick denna utmaning av både Cat och Ia och jag ska försöka klara den! :o)

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

Inget av nedanstående har någon inbördes ordning, mest bara en oordning av åtta punkter!! :o))

8 bästa TV-program
1. Cityakuten
2. Desperate housewifes
3. Greys Anatomy
4. Gossip Girl
5. Medium
6. Det okända
7. CSI (absolut EJ Miami!)
8. Vänner

8 tidningar jag läser (ej dagligen)
1. Västerbottens Folkblad
2. Aftonbladet
3. Västerbottens Kuriren
4. Må bra
5. Tara
6. Amelia
7. Allas
8. Klick-bilagan

8 saker som jag gjorde igår. 
Se mitt inlägg från igår

8 saker som jag ser fram emot.
1. Att jag har fyra hela dagar kvar hemma hos mamma
2. Att det snart är julledigt
3. Att få fira jul med min lilla familj
4. Lugn och ro
5. Att fira jul med vänner i Piteå
6. Att det snart blir ljusare och ljusare
7. Att fortsätta med afrikanska dansen
8. Att umgås med mina vänner

8 favoritrestauranger
Utan inbördes ordning (allt beror på vad man är sugen på just då!!)
1. Great Eastern, Umeå
2. Eurasia, Umeå
3. Bishop Arms, Umeå
4. Hotell Gallion, Alanya - deras carbonara was to die for!!
Kan inte komma på några fler...
Den vackraste restaurangen som jag besök heter Kantarelli´s och ligger i Vasa, Finland. Det var underbara målningar på väggen, en liten bäck som rann genom lokalen och fiskar som simmade där. Öppna spisar på flera ställen.. Skitmysigt! Det var väldigt länge sedan jag var där men jag minns att maten var jättegod! Undra om den restaurangen ens finns kvar??

8 saker på min önskelista
Även detta utan inbördes ordning.. det är ju hög prioritet på allt!

1. Att familjen ska få vara friska och glada
2. Att familjen ska ta sig tid att umgås med varandra mer
3. Att våra respektive släkter ska må bra
4. Att barnen lyckas välja rätt skola och utbildning till gymnasiet
5. Att det ska gå dem, och oss, väl i livet
6. Att jag och äkta maken fortsätter att hålla vår kärlek vid liv
7. Att barnkonventionen verkligen följs och alla skulle skriva på
8. Att alla, inkl jag, börjar tänka klimatsmart och inser att vi bara har en jord som vi måst värna om!

En extra dröm är ju att vi får ett Triss-moment á la "Plötsligt händer det!"

Jag utmanar ingen utan säger till alla mina läsare; skriv gärna ner en egen lista på din blogg. Jag skulle med glädje läsa den då!! Och vill du själv utmana någon så finns reglerna högst upp i detta inlägg..

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag käkar carbatrol..det är samma som tegretol, men med ett annat namn. Det var likadant om jag glömde ta tegretolen också. Inte kul att vara så beroende.

2008-12-09 @ 17:20:04
URL: http://desertchick.blogg.se/
Postat av: Maria

Och tack för kommentaren om julgranen! Vi är hemskt nöjda med den i år. Och det luktar så underbart härinne också. :-)

2008-12-09 @ 17:21:46
URL: http://desertchick.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Klart man hjälper!

haha j det e inte ofta jag tycker synd om mig själv men nu asså.. NU gör dte ont >.<

Ska få Martin till att pyssla om mig.. jag håller på att städa hans rum nu :P

Kram på dig gorgeous :*

2008-12-09 @ 18:27:00
URL: http://ceciliabizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0