Yin Yoga...

Har varit lite putt på Träningsverkstan som sabbade hela min träningsplan.. Jag hade ju så fint kommit igång med dansen samt core på tisdagar och lördagar och mådde sååå himla bra av det.. Men så plötsligt finns det ett jädra sommarschema där dansen är på onsdagar och helt inställd på lördagar..

Men jag tänkte, att i och med att jag faktiskt mår så bra av dansen så kanske jag klarar av att ha den på onsdagar och sedan jobba dagen efter.. Sagt och gjort, igår testade jag 45 minuters afro power. När jag dansat ett tag så SMALL(min dansgranne stirrade på mig och undrade vad som lät så högt) det till i ryggen och låsningen som jag haft mellan skulderbladen i två veckor var helt borta!! Äntligen kunde jag djupandas igen. Snacka om att dansen är rehab för mig!! :o)

Har gått en kurs i ... typ kundalini, ashtanga eller vad tusan yogan nu hette.. Det var en suverän kurs med en wunderbar djupavslappning, som jag saknar.. Men i dagarna kommer det ett paket till mig från min förra lärare med en CD-skiva just med djupavslappning. Det är svårt att leda in sig själv utan jag behöver någon som talar om vad jag ska göra och tänka på!!

Men ikväll testade jag på Yin yoga. Det var helt annorlunda men jättehärligt. Vi satt i vissa ställningar(jag är glad att ingen fotade mig när jag hade rumpan upp i taket!!!) i flera minuter, stilla, stilla.. Man påverkar bindväven, ligament och leder på det här sättet. 90 minuters otrolig härlig strechning och avslappning!! Kan helt klart rekommenderas.

Men nu är jag trött, både i huvudet och kroppen.. Det är en riktigt skön känsla faktiskt!

See U later, aligator!

Kommentarer
Postat av: malin

åhhh, det låter helt underbart.

Vad duktig du är som tränar på...kul att du har hittat en träningsform som ger dig ngt.

Lycka till i morgon.

klart vi ska ses på tisdag.

KRAAAAAM

2008-06-13 @ 13:17:55
Postat av: anjocapi

Jag måste säga att mina ben känns flera cm längre efter den där yogastrechningen.. tror jag måste mäta mig och se om jag blivit längre än min 156,5 cm!! :o)

Vi ses!! Kram!

2008-06-14 @ 16:15:29
Postat av: Malin

Tack själv gumman!

Jo se på tusan, kl är snart fem och solen lyser...

Du hade rätt!!!!!

Trevlig midsommar till er.

Kram

2008-06-20 @ 16:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0