Globetrotter, nej tack! Stenar, ja tack!

Jag är verkligen ingen globetrotter.. Har varit i Bulgarien på träningsläger när jag var 15 och i Bryssel med jobbet... Plus Finland, Danmark och Norge, men av någon anledning räknas inte det som utomlands!!!Jag åker hellre utomläns(med engelskt uttal låter det som utomlands!!) än över Sveriges gränser.Jag är en sån som gärna följer strömmen och gillar inte äventyr(de brukar sällan ha klara mål i sikte!!!).. Men jag beundrar de som packar sin lilla ryggsäck och luffar världen runt i ett år!

För mig skulle det vara kört redan vid packningen.. Om jag ska vara borta en vecka så genererar det en ofantligt tung ryggsäck, så... hur i himmelens namn skulle jag få med mig allt jag behöver för ETT ÅR??? Jag skulle få hyra en container :o)

Men jag har hittat ett bra sätt att få till mig en liten bit av världen i allafall. Har Shanghai, Filippinerna, Nya Zeeland, Thailand, Seychellerna, Madeira, Tanzania, Israel och en massa andra länder härhemma... i form av stenar eller koraller! Det är snälla vänner och kollegor som släpat hem dessa till mig.. Vågar inte jag mig ut i världen så får väl världen komma till mig!! :o)

image19

A och K, som var i Kina försökte ta hem en sten från Kinesiska muren, men muren var tydligen alldeles för solid för att de skulle kunna rycka loss något därifrån :o) Det är klart, har muren stått emot ett antal fientliga anfall, så borde den kunna stå emot två "klena" svenskar... :o) Men det blev en härlig sten från Shanghai istället!

Döttrarnas kompis, S, var på Seychellerna och kommenterade sin gåva, en korall, med orden: "det fanns bara sand där, inga stenar överhuvudtaget"... Men jag är jätteglad över min korall.. som ju är hård som en sten!

Det är lavastenar, kantiga stenar, platta stenar, lena stenar, randiga stenar - you name it!!

image20

Så mina vänner, fortsätt att dryga på övervikten i era väskor när ni beger er hemåt från era härliga äventyr!!!

Kommentarer
Postat av: Fanny Glennvall

Åh, jag älskar att resa och har samma problem som du har xD Hela garderoben måste med, även om man ska vara borta i en vecka ^^ Men ja, det är mycket plugg och jag ska bli mäklare så det är ca 5-6 år kvar av bara plugg xD Hehe.. Jag läser samhäll-ekonomi första året på gymnasiet och det är kul :)

2008-05-21 @ 15:07:55
URL: http://fannyyg.blogg.se
Postat av: anjocapi

Puh! Jag blir trött bara jag tänker på att läsa så många år.. men har ju mitt pluggande bakom mig :o) Kämpa på, snart är det sommar.. kan man ju hoppas även om gradantalet är uselt lågt.. Blir det ledighet med resande eller jobb i sommar?

2008-05-21 @ 16:20:58
Postat av: phiie

fin blogg :)

2009-05-15 @ 18:10:30
URL: http://phiie.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej! Hittade din fina bild med lövet bland stenarna, jag undrar nu om jag får använda den i min blogg. Tar bort fen omedelbart om du säger nej.



Mvh Pernilla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0