Loppis, min favorithobby!

Idag erbjöd sig min man att följa med mig på storloppis! Det är stort, för jag vet att han inte alls tycker det är skoj.. Men kanske gjorde han det för att göra mig glad och DET blev jag!!

Vi gjorde faktiskt ett himla bra fynd.. vi stod nämligen och tittade på ett retro-campingbord (ni vet, ett sådant som man viker ihop med stolar och allt så det blir som en platt väska) som kostade 350:-... Hm, det vore ju coolt att ha ett sådant när man tar rast då man är på turné med PV:n! Då kom en kvinna som sa "jag har ett sådant hemma, i originalkartong.. jag har tänkt sälja det för 150:-".. Självklart slog vi till!!! Nu saknas bara en retro-termos för kaffet och en retro-kanna för saften.. Som ni förstår så är det JAG som inte blivit tillräckligt vuxen för kaffe än!! :o)

Och det var tur att äkta mannen var med idag för han var som en målsökande robot och hittade en jättefin växtpress till mig.. En stor en, som gör att jag nu kan pressa fina ormbunksblad till mina tavlor och kort.. Tack älskling!

Loppis är min söndagshobby.. oj så mycket böcker jag hittat.. och då snackar vi inte gamla Readers Digest´s utan många nya böcker som kostar kring 100-400 kr ute på stan... Vissa av dessa(ofta andliga böcker) är t o m signerade av författaren och verkar olästa. Förmodligen har någon varit på en mässa, köpt boken signerad, ställt den i bokhyllan och aldrig läst den!  Jag är sååå glad att folk inte värderar sina böcker högt utan låter mig köpa dem!!!

image13

Bästa bokfyndet var en Minette Walters-roman som jag suktat efter på stan.. Hade slagit mig på fingrarna flera gånger och övertygat mig själv om att "man betalar inte 350 kr för en bok"!!! När jag såg den ligga överst i en kartong med en 20-kronorsprislapp på sig; ja då trodde jag inte mina ögon! Och jag lovar, hade någon försökt sträcka sig fram för att ta den framför näsan på mig, ja då hade jag inte svarat för följderna. Rean på Bloomingdales hade verkat som en lekstuga i jämförelse!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj vilket fynd, det låter ju som ett riktigt coolt bord att lasta ur tuffbilen när ni ska picnica:).
Å boken sen! Vilka lyckade affärer du gjorde...
Hade nog oxå gärna åkt på loppis men var tyvärr upptagen hela dagen m annat:(.
KRAMAR!!!

2008-05-12 @ 18:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0