Främmande män...

Ibland tänker man efter efteråt..

Det ringde på dörren och där stod två män i övre medelåldern. De sa att de skulle byta mätare i varmvattenberedaren.. Okey, sa jag, och släppte in dem! Alltså, jag släppte in två karlar utan att först kolla om de verkligen kom från Umeva! Först då de gick kollade jag att det stod Umeva på lastbilen de kom med.. Det var så dags!!

Nu var det iofs två väldigt trevliga karlar som stängde in sig i badrummet en stund.. OJ! Plötsligt fick jag helt andra funderingar och en märklig "inre bild".. Men.. näe... :o) Jag tror faktiskt att de bytte en mätare!

Men allvarligt, jag har talat om för mina barn att de aldrig ska öppna dörren för främmande människor.. Snacka om dubbelmoral! Vad skulle lilla jag haft att sätta emot om de skulle ha attackerat mig? Ingenting.. Möjligen hade hunden kunnat pussat ihjäl dem :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0