Köttbullar...

Förlåt alla vegetarianer och veganer, men köttbullar gjorda på en mix av älg- och nötfärs; det är bara himmelskt gott! Jag vet att det finns gott om goda argument till att inte äta kött, men jag är nog en sådan som är omöjlig att omvända..

Men jag minns en sommardag, då jag inte skulle benämna köttbullarna som himmelska. Min man hade gjort i ordning en köttbullesmet och jag satt där och rullade en massa köttbullar när jag plötsligt började nynna på julsånger.. ???

Nåja, jag rullade färdigt bullarna och vi stekte dem i ugnen. När vi sedan satt och åt så tyckte vi att det smakade lite konstigt.. hm, vad var det som var fel?? Det visade sig att äkta maken i hastigheten tagit fel kryddburk och kanel rördes ner i smeten! Då var det ju rätt logiskt att jag började tänka på julen, trots att det var mitt i sommaren!  :o)

Egentligen är det fantastiskt hur minnet kan triggas igång av olika dofter!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kan du kanske bjuda på ett köttbullsrecept som passar till jul? Men helst utan kanel ;). Om tiden räcker till vill jag gärna bjuda på hemrullade bullar i år på julbordet.

2008-11-23 @ 16:58:41
URL: http://nennyland.blogspot.com
Postat av: Maria

Halloj! Varje stad i Nevada har minst en bokstav. Reno har...5 tror jag det är. Hittade föresten en websida om stater vars städer har en bokstav och det är rätt många.

2008-11-23 @ 21:05:51
URL: http://desertchick.blogg.se/
Postat av: Maria

Glömde nästan: saltwater taffy är som kolor som kommer i hur många smaker som helst. Urgoda! Jag tror faktiskt vi har nåt liknande i Sverige...men jag kan ha fel.

2008-11-23 @ 21:07:32
URL: http://desertchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0