Symöte...

Idag har min dotter J tagit en klänning och en kjol och sytt om dessa till en klänning.. Kan ju kännas lite ovärt, men att göra två oanvändbara saker till en användbar; det tycker jag är lätt värt!!



Jag är jätteduktig på att sy.. raksöm och sicksack alltså! Jag är suverän på att fålla upp typ panelgardiner.. Men blir det aningen ryschigt då lämnar jag in handsken!! :o) Jag och mina äldre bröder har haft samma syslöjdsfröken i skolan och utan tvekan(!) så anser hon att min bror R är den absolut bäste av oss tre! Hmrfff...

När jag var drygt 20 år så fick jag en symaskin av min mamma och pappa i julklapp.. Då anmälde jag mig till en sykurs.. Hade planer på att förnya garderoben med massor av läckra plagg.. Men tyvärr så var läraren mer intresserad av att fika än att hjälpa mig, så efter tre gånger hoppade jag av. :o(

Blir galen av avundsjuka när jag går in på Beas barnslikheter och ser allt vad hon hittar på! Jag vill oxå kunna...

Kommentarer
Postat av: Fia

Så fort jag tittar på en symaskin så trasslar allt ihop sig och nålen går av.

2008-11-03 @ 04:03:42
URL: http://www.metrobloggen.se/kvastis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0