Botox igen...

Nu börjar det bli dags för en ny Botoxinjektion.. För er som inte hängt med så länge eller inte orkat plöja igenom bloggen från början undrar kanske vilken rynkförsedd kroppsdel som ska Botoxas!! Även om det kanske skulle behövas lite här och där(är ju faktiskt 40+) så är det mina tummar de handlar om.. De är inte speciellt rynkiga så ur den synpunkten är det väldigt onödigt men smärtmässigt är det nödvändigt.. Och när jag nu vet hur förlamade muskler känns(vääääldigt obehagligt) så skulle jag ALDRIG spruta in det i ansiktet, hur slät och fin jag än skulle bli!!

För ärligt, vem vill se ut som en vaxdocka á la Madame Tussauds egentligen? Ögonbrynen som betyder så mycket för ditt kroppsspråk funkar inte med Botox, att rynka pannan funkar inte heller.. Läppar som gör att du ser ut som Jokern hela tiden och ingen kan avläsa om du är glad eller sur.. Många tror jag skulle må bättre av att uppsöka en psykolog och ta reda på VARFÖR de är så missnöjda med sig själva INNAN de opererar sig. Då tror jag att operationer skulle ske på dem som verkligen skulle må bättre av det. Men det är min högst personliga åsikt..

Jag tycker att rynkor är vackert och visar att du levt ditt liv, i verkligheten. Det kan vara glädjerynkor och rynkor av sorg men varje rynka motsvarar en del av ditt liv, så varför vill man radera bort det?

Kommentarer
Postat av: Fia

Aj! Har du onda tummar?

2008-10-19 @ 15:32:12
URL: http://www.metrobloggen.se/kvastis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0