Fönstertittarsjukan...

Jag lider av en form av fönstertittarsjuka.. nej inte den allvarliga och plågsamma claudicatio intermittens utan den mera lättjefyllda formen.. Jag gillar nämligen att promenera på kvällarna med hunden och på håll(nota bene! på håll.. inte smygandes runt fönstren!!) kika in hos andra människor.. Mörkt ute = ljust inne!! Speciellt under julaftonskvällen är det mysigt att strosa runt och se hur alla pyntat så fint de kunnat, traditionellt eller kitschigt.. eller både ock...

Men just julaftonskvällar kan jag börja tänka på helt andra saker än mysiga saker.. T ex "undra om de där barnens föräldrar är stupfulla nu?", "undra om frun i huset(eller mannen..) blir slagen gul och blå därinne?" "Vilka barn sitter på sitt rum, utan julklappar, och bara väntar på att skrikandet en trappa ner ska ta slut?"

För allt det där händer, det vet vi. Kanske inte just i de husen jag kikat in i, men väl i andra..

Kommentarer
Postat av: Spiderchick

jag älskar att kika in hos andra!!



Jag och mamam brukar gå runt på campingar om somranra och glo in i folks husvagnar, det är underhållning!!

2008-10-20 @ 19:40:12
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Jenny

Usch och fy, tyvärr är det ju så det är, men jag kunde ändå inte låta bli att fnissa lite då du än en gång visar tendensen till att tänka lite för mycket! Här är en till som lider av fönstertittarsjuka, promenerar på kvällarna i mitt område och kikar gärna in genom upplysta fönster för att se hur det ser ut hos andra och kanske få lite inspiration(även jag på håll, smyger inte omkring i folks trädgårdar...).

2008-10-20 @ 21:19:42
URL: http://nennyland.blogspot.com
Postat av: CAT

Ja usch...

Just julen är glädjen för många, helvetet för många andra =(

Men måste erkänna att jag som du promenerar gärna omkring runt jul och njuter av andras julfina förnster och gårdar =)

Ha en bra vecka!

Kram

2008-10-20 @ 22:19:41
URL: http://catmalou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0