PartyLite homeparty...

Igår var en hektisk dag.. Åkte hemifrån strax efter åtta, jobbade fram till kvart över fyra, gjorde lite ärenden på stan, sedan en halvtimmes dans och en halvtimmes core.. Blev hämtad av äkta maken halv sju.. In i duschen och kl 19.00 kastade jag mig in till grannen som hade bjudit in till ett ljushomeparty.. Kom hem två minuter i nio=lagom för DHW på 5:an!! Puh!

Det finns verkligen ljus i alla de "modeschanger", både med och utan doft.. Och OMG, vilka hiskeliga dofter det finns!! Det fanns några otippade kombinationer som luktade "urk": Hallon och Timjan samt Teak och Kardemumma. Hur tänkte de egentligen?? Sedan fanns det ett illgrönt ljus som vars doft hette Hokus Pokus.. Jag lovar, min näsa fick men för livet av den lukten!!

Men sedan fanns det ju helt underbara dofter oxå.. Fransk vanilj, mmmmmmmmmmmm så gott den luktade.. Mullbärsdoften var en annan, den ville jag äta upp. Ni vet som man nästan gjorde med luktsuddisar när man var yngre.

Intressant var att man skulle lukta i en liten burk med kaffebönor mellan varven, för att liksom neutralisera lilla näsan.. Kände där ett tag att jag nästan fick en OD på lukter! :o) En annan sak som oxå var intressant var att värmeljusen som hon sålde endast blev 60 grader varma, i jämförelse med vanliga värmeljus som kan bli upp till 200 grader!! Det känns bra för mig som nästan har fobi mot tända ljus; är så rädd att ljuskoppen ska spricka och att det ska börja brinna i bordet.. (Varför?? Ja, den förklaringen får komma i ett annat inlägg..)

Summa summarum: jag beställde 12 värmeljus med doften..mmmmmmm fransk vanilj! Är nöjd :o)

PS. För intresserade lägger jag ut adressen till företaget här

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha...jo det där med kaffebönor är klassiskt. När jag var i Egypten blev jag pådyvlad att prova parfymer som ansågs vara 100% rena. Jag kunde inte säga nej utan satt och luktade i kaffeburk och parfym om vart annat och med mitt luktsinne...Kände ingen skillnad, kunde lika gärna köpt kaffet:). Mysigt m ljus iaf. Puss

2008-10-29 @ 09:27:10
Postat av: Anna

Jag har oxå dessa partylite ljus i massor, har en tjej som säljer det på jobbet. Dyra men värd sina pengar, det är lite annorlunda mot IKEAs doft ljus. Brukar passa på att beställa utgående dofter, dom brukar vara betydligt billigare :)

2008-10-29 @ 21:11:11
URL: http://wiccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0