Litet lexikon...

Att leva med tonåringar innebär att man måste hänga med i svängarna så man inte blir helt lis(lost in space)!!!!

Så här kommer ett litet lexikon över förkortningar som kan vara bra för varje tonårsförälder att kunna:
lol
(laughing of loud eller lots of love),
lagga(haka upp sig),
irl(in real life),
omg(oh my good),
brb(be right back),
rofl(roll on the floor laughing.. koppla till mao efter så får du..  my ass off) 
btw(by the way),
laal(laughing at a looser) 
wtf (what the fuck!)

Börja nu inte prata på det här viset för då kan du bli intagen på ett ställe med doktorer i vita rockar.. och stora sprutor..

Förkortningarna används bara skriftligt(som jag förstått det i allafall), bortsett från lol som tydligen kan användas i dagligt tal.. Mina barn säger ofta just "lol" till mig och av någon anledning så tror jag inte att det är i betydelsen "lots of love" utan mer asgarvsaktigt(asg kan man ju förkorta det med!!!).. Ibland kan det även sägas med en stor portion ironi! :o)

SWD = Sweet dreams! :o)


Kommentarer
Postat av: En Älskarinnas Bekännelser

Tack så mycket :-) Nu känner man ju sig cool igen, när man fattar vad dom pratar om.

2008-10-10 @ 18:14:31
URL: http://secondlady.blogg.se/
Postat av: matilda

haha hälften av dom där har jag aldrig hört förr :) tackar för uppdateringen ^^

Mnjae, vill inte ha det i källaren i 5 år, och nu står det bara och tar plats. då köper jag nog hellre ett nytt till henne då istället.

2008-10-10 @ 21:20:56
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack för dina ord och för denna viktiga upplysning...nu har jag lite kött på benen då min äldsta precis blivit tonåring...s



Kram Linda

2008-10-10 @ 21:50:17
URL: http://www.valetkvalet.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Kul att du hittat min blogg och kommenterar, är det ju inte alltför många som gör :). Nej, orden gav inte något utfall, så det är nog ingen idé att testa! Däremot fick jag ju en ny besökare genom att kommentera hos Fotbollsfrun, dig ;). Jag kommer kika in i din blogg också, känns som ett bra sätt att förbereda sig för tonåren som rusar närmre med stormsteg här...

2008-10-11 @ 10:13:09
URL: http://nennyland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0