Utmanad...

Jag blev utmanad av Vivaliva och härmed har jag alltså antagit utmaningen.

 Reglerna är följande:
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Då kör vi...

1. Det första jag gör när jag kommer hem från jobbet är att ta av "brösten"!! BH:ar är en styggelse och jag skulle aldrig använda dem om det inte vore för att kläderna sitter snyggare... (o att andra förmodligen inte vill se mina bröstvårtor genom tyget!)

2. Kan inte leva utan böcker.. läser t o m Harlequinromaner i brist på annat.. ni vet, de där böckerna där de hatar varandra i början och älskar varandra i slutet.. :o)

3. En dröm jag har är att ha ett bibliotek hemma. Med hyllor upp till taket och en sån där rolig stege som man kan svischa fram med mellan hyllorna, en stor öppen spis och en härlig fåtölj med tillhörande fotpall. En bra läslampa och en skön filt att vira in mig i. Och såklart en väldigt bra bok att läsa!! Har dock insett att jag i såfall bör köpa ett hus i herrgårdsstil för att kunna få till detta detta underbara rum... De pengarna finns inte! :o(

4. Jag sminkar mig så gott som aldrig.. När jag var yngre och skulle ut på galej så var jag den som satt med killarna och drack öl medan alla tjejer trängdes på toa för att sminka sig. Och så har det fortsatt, även om jag inte dricker öl med killarna så ofta längre :o) Om jag numera någon gång använder smink så glömmer jag ju bort det, kliar mig i ögonen och får då snygga(not) zebraränder av mascaran runt ögonen!! Men är född med mörka ögonbryn och fransar, så jag överlever utan make-up!!

5. Jag röker men dricker inte kaffe! Det verkar vara udda för ofta är just kaffe och cigg en "vinnande" kombination! Jag har druckit kaffe typ två gånger i hela mitt liv, alltså första och sista gången!! :o) Har faktiskt druckit en klunk hasselnötskaffe en gång. Det var jättegott.. tills eftersmaken kom... urkel burkel vad dåligt det var!!

6. När jag var yngre så tävlade jag i längdåkning och var riktigt duktig på det. På somrarna sprang jag en mil utan problem. Idag räcker det att jag springer till bussen(inte långt alls..) för att jag ska vara i trängande behov av syrgas!! Slutade åka då alla tjejkompisar hoppade av och killarna började med skidskytte istället.. Fortsatte med fotboll och spelade faktiskt i division 3!! Efter några år var jag tvungen att hoppa av, tyvärr, då jag flyttade ner till Värmland..

7. Följande oanade arbeten har jag haft:
- Feriearbete på kyrkogårdar(kratta, kratta, kratta, klippa, klippa, klippa)
- Dikesrensare på torvbrytning(rensade 18 mil diken under 7 veckor, ni skulle sett mina vadmuskler)
- Barnskötare på olika dagis(fruktansvärt tråkigt, kollade mest att ungarna inte slog ihjäl sig)
- Barnskötare på fritids(underbart kul, de här ungarna kunde man ju kommunicera med!)
Kan tilläggas att under min barnskötarperiod hade jag inga egna barn!!! Man har ju lärt sig en massa efter de egna barnen kom till världen... :o)

Jahapp, då var det klart!! Nu är det dags för SpiderchickEisa, Anna, Svägerskan, Wiccan, I elfte timmen och Knivlisa att anta utmaningen.. Jag håller tummarna för att ni gör det.. jag vill veta mer om er! :o)

Kommentarer
Postat av: spiderchick

kulig utamning... =) jag ska se vad jag kan göra av den på mitt lilla sätt...

2008-10-24 @ 17:40:45
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag och datorer...

hur gör man för att länka någon så som du gjort

(stryka under namnet så att man kommer dit genom att klicka på namnet)???????

2008-10-24 @ 20:58:42
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack för hjälpen, igen!!

Nu kan jag. Kram Anna

2008-10-25 @ 10:30:10
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Ia

Vilken kul grej....måste erkänna att de första punkterna stämde väldigt bra överens med mig själv :P

2008-10-25 @ 14:59:45
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0