Väder...

Det finns olika slags väder. Väder som är bra och väder som är dåligt. Men om vädret är bra eller dåligt beror på personen som tycker till... Vädret är ett samtalsämne som kan förena många människor som ALDRIG annars skulle ha pratat med varandra.. DET är intressant, tycker jag! Idag är det ett sådant väder som förenar människor i en sorts "sur irritationsbubbla"; regn, blåst och mörker!

Är med i skolrådet och vi hade vårt första möte idag.. Körde till skolan(ja, jag vet.. det är inte alls miljösmart men det REGNADE småspik ute) och insåg att jag nog kunnat köra ihjäl vem som helst.. Man ser ju för f-n ingenting!! Billjuset liksom sugs ner i den svarta asfalten och försvinner.. Allt är mörkt och inte en jävel har reflex på sig, cyklisterna kommer utan lyse.. Så samtidigt som jag var livrädd över att köra över någon så dök tanken "jag ska f-n ta dem med dörren, så de lär sig" upp!!! Och ja, jag har faktiskt reflex när jag är ute och går.. däremot har inte jycken någon reflexväst, vilket ska åtgärdas så fort lönen kommer!!

Passa på att glittra i höstmörkret!

Kommentarer
Postat av: Linda

Här glittras det med gott samvete...TOM hunden....s..Men det är farligt utan, för då syns man inte...//Kram L

2008-10-16 @ 22:42:28
URL: http://www.valetkvalet.blogspot.com/
Postat av: spiderchick

åh så mysigt med en blomma =)



Jag måste skaffa en reflex asap!

2008-10-17 @ 12:08:35
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Jenny

asg, du jag gillar dig! Detta inlägget där du erkänner att du ska ta dem med dörren och Polisinlägget där du funderar över vad du egentligen gör måste vara bevis nog för att du är en helskön typ!

2008-10-17 @ 22:56:17
URL: http://nennyland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0