Bussjäveln...

I morse blev jag mäkta irriterad, igen.. jag menar, jag kan ta att en buss blir lite försenad av olika orsaker men att en buss UTEBLIR; det är en helt annan femma. Vi har s k "vikarie"-bussar här i Umeå just nu.. "Vikarier" som borde ha stämplat ut för länge sedan, ja pensionerats.. Dessa bussar havererar när man minst anar det (typ när man på morgonen står och väntar på den....) och ibland har de tappat stora plåtschabrak så man ser hela motorn.. Man hoppas ju innerligt att ingen bil låg bakom när plåtbiten flög av..

Men vi ska visst få nya fina bussar till nyår, jajamensan det ska vi!!! Ska vi slå vad om att biljettpriset kommer att höjas på ett kick när de überfräscha bussarna kommer?? Förhoppningsvis är de i allafall fina nog att hålla tidtabellen..

Men åter till nutid - vem betalar min försening till jobbet eller andras missade läkartider, anställningsintervjuer eller kärleksmöten med viss tidsram??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0