Fullt hus...och Skämmes ta mé fan!

Jag har just insett att övervåningen nog är min plats ikväll.. Här är nämligen fullt hus... tjejer och killar vart man än tittar!! Våra tjejer har ju fyllt 15 år och firandet med kompisarna blev en filmkväll fylld av kladdkaka, chips, popcorn och allsköns läsk som kommer att göra att de om några timmar svävar i taket av allt socker!!!!

Men vad gör väl det? Många föräldrar tycker det är jobbigt med en massa ungar rännande hemma.. Hur tänker de? Jag är ju så glad över att de har kompisar och att kompisarna gärna "hänger" här hos oss. 

Tänker på dem som aldrig blir bjudna på fest och som inte ens bryr sig om att bjuda in till en egen sådan, för de vet att ingen skulle komma! Det gör ont i mammahjärtat.. Därför tycker jag att det är för jävligt(ursäkta mitt ordval men ibland duger inget annat uttryck!) att vissa föräldrar kan låta sina ungar dela ut inbjudningskort på skolan.. då de INTE bjuder alla i klassen.. Har man inget hjärta som förälder?? Kan de inte ens tänka sig hur ungen som blir utan inbjudan kommer att känna sig?? Vilka värderingar ger man till sina barn; att mobbing är ok??? Hur svårt kan det vara att en kväll åka runt och stoppa inbjudningarna i de välkomna barnens brevlådor istället???

Jag tycker absolut inte att det ska vara LAG på att tvingas bjuda alla, men det borde vara straffbart att få gnugga in det i ansiktet på den som INTE blir inbjuden.. Skämmes ta mé fan!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, jag håller med. Jag får ont i magen när jag tänker alla de som är ensamma och utanför med bara sig själva att lita till. Ingen som vinkar till dem att "sätt dig här", som självklart känner sig räknade med utan kanske på nåder får vara med. Det behövs inga barn själv för att känna hur det knyter sig i maggropen och i handen. Så jag är glad att det kryllade av barn som fick vara välkomna och önskade hos er. Toppen. Puss till dig

2008-09-07 @ 10:34:48
Postat av: Ia

Fick mig att minnas när jag fick kritik som förälder när min son gick i tvåan eller trean...då bjöd vi alla i klassen....Hur kunde vi göra så...alla hade ju faktiskt inte plats hemma för att bjuda alla!!!!!!

Förvisso sant...men tänk att det ska gnällas på nåt!!!

2008-09-18 @ 08:34:54
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0