Ja, vad vet vi egentligen??

En gammal "goding" som ger, i allafall mig, förhoppningar om livet efter detta!! :o)

Ett gift par från Malmö beslutade att fly vinterkylan och resa till Spanien en vecka. De tänkte bo på samma hotell som de bott på när de gifte sig tjugo år tidigare. Mannen skulle dock på konferens i Stockholm och för att få ihop resan den tänkta veckan beslöt paret att han skulle flyga direkt från Stockholm och hon från Köpenhamn - fast dagen efter.

Mannens resa gick bra. Hotellbokningen fungerade och han checkade in på hotellet, som moderniserats en del sedan förra besöket. Nu fanns både bredband och teve på rummet. Nöjd packade han upp sin laptop och skickade frun ett mejl. I all hast skrev han en bokstav fel i mottagar-adressen och klickade på "skicka" utan att märka detta.
 
Samtidigt, någonstans i Dalarna, kom en änka hem från sin mans begravning. Han hade arbetat som präst och en massiv hjärtinfarkt slutade med att han "kallades hem till Gud". Efter minnesstunden och allas värmande ord, kändes det lite tomt att komma hem. Hon knäppte på datorn för att se om några vänner hört av sig via e-post. Men efter att ha läst det första meddelandet bleknade hon till och svimmade. Hennes son hörde dunsen när hon föll i golvet och kom springande. Han tittade på datorskärmen och där stod följande meddelande:



Ämne: Jag har kommit fram
Datum: 26 november 2007

Min käraste hustru!
Jag förstår att du är förvånad över att höra ifrån mig. Men nu har de uppkoppling via dator här, och det gör det möjligt att skicka e-post till nära och kära. Jag har just anlänt och checkat in. Jag har sett till att allt är iordningställt för din ankomst i morgon! Jag längtar efter dig! Hoppas att din resa går lika smidigt som min. 

Din älskade make

PS. Det är förbannat hett här!!! DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0