Krasslig...

Det är synd om mig!  Jag har ont i halsen, huvudet och känner mig som en "påse nötter".. Jag har varken tid eller lust att vara sjuk.. Hmm, när har man egentligen tid och lust att vara det? Just det, aldrig!

Det är ju ok att tycka synd om sig själv ibland, men man måste också se sin lilla krasslighet i ett större perspektiv. Det finns människor med allvarliga sjukdomar, ja vissa sjukdomar handlar om "liv eller död"..

Min "sjukdom" kurerar jag med hett thé, näsdroppar, Alvedon och genom att inkassera lite omtanke från familjen.. Andra behöver dialys, hjärtbyte, syrgas och annat livsviktigt...

Så, egentligen är jag ju ganska frisk när jag tänker efter!

Kram på er, både friska och sjuka!


Kommentarer
Postat av: Gun-Britt

Skickar ändå en krya-på-dig hälsning fast du egentligen är ganska så frisk. Kram på dej och ha en skön helg.

2008-09-19 @ 23:06:02
Postat av: Lotta

Hej!

Här kommer en kur:

Skiva en bit ingefära och lägg i en kastrull med vatten. Koka det ung. 20 min, och låt svalna lite.



Så har du fått en god och stärkande dryck att kurera dig med! Om du inte tycker att det smakar gott, kan du stoppa i en tepåse.

Kram

2008-09-20 @ 01:00:54
URL: http://dreramsalive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0